«نظریه‌پردازان بازی و دیگر جست‌وجوگران پایان» مجید فتحی‌زاده در گالری آب/انبار لندن

«نظریه‌پردازان بازی و دیگر جست‌وجوگران پایان» مجید فتحی‌زاده در گالری آب/انبار لندن

شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲

 گالری آب انبار لندن میزبان نمایشی از مجید فتحی‌زاده به نام «نظریه‌پردازان بازی و دیگر جست‌وجوگران پایان» خواهد بود. این نمایش که توسط هنا فلدمن کیوریت شده است ، برگی جدید در کارنامه هنری فتحی‌زاده است زیرا با وجود فعالیت هنری ۲۱ ساله‌ی او در خارج از ایران، اولین نمایش انفرادی او خواهد بود که در ایران برگزار نخواهد شد. در«نظریه‌پردازان بازی و…» مجموعه‌ای از طراحی‌ها، نقاشی‌ها، آب‌رنگ‌ها و اسکچ‌بوک‌های فتحی‌زاده در دو طبقه به نمایش گذاشته خواهند شد و تغییرات هنر او در طول سال‌‌های فعالیتش را به نمایش می‌گذارند؛ هنری که دارای سبکی تلفیقی از سنت‌های نمادگرایانه‌ی هنر اروپایی و رویکرد اومانسیتی هنر ایرانی است.

نقاشی‌های فتحی‌زاده (که در ابعادی بزرگ خلق‌ شده‌اند) درباره مشکلاتی مهم که مسبب‌شان ایدئولوژی (چه مذهب، سیاست یا میهن‌پرستی) هستند، صحبت می‌کنند و به رویدادهای مهم در تاریخ ایران و چگونگی تاثیر آن‌ها بر رفتار مردم می‌پردازند. این نمایش به این ایده اشاره می‌کند که چگونه هنرمندانی مانند فتحی‌زاده می توانند با استفاده از مفهوم سنتی هنر، که گاهی از ایده‌های بد حمایت می‌کند، در «بازی» قدرت و امتیاز نقش داشته باشند و تلاش می‌کند تا از طریق هنر داستان‌هایی این بار متفاوت را روایت کند تا مشاهده‌ی ما از دنیای امروز را به چالش بکشد و برخلاف این ایده قدم بردارد.

این نمایش در تاریخ ۳ بهمن ماه، با رویداد گفت‌وگویی میان هنا فلدمن و سوزان بابایی آغاز می‌شود و تا ۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
 




 
در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد