«خاطرات دزدیده‌شده» مهدی قدیانلو در موزه لانگ(وست باند) شانگهای

«خاطرات دزدیده‌شده» مهدی قدیانلو در موزه لانگ(وست باند) شانگهای

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

موزه لانگ (وست باند) شانگهای تا ۷ مرداد میزبان نمایشی از مهدی قدیانلو به نام «خاطرات دزدیده‌شده» خواهد بود. این نمایش که از ۲۹ اردیبهشت آغاز شده است و اولین نمایش انفرادی این هنرمند در یک موزه است، شامل ۱۲ نقاشی جدید در کنار برخی از آثار قدیمی‌تر او است. دوران کودکی قدیانلو که در دوره پرآشوب پس از انقلاب ایران و جنگ ایران و عراق سپری شد و حضور پدرش در خطوط مقدم جنگ، تاثیری عمیق بر مسیر هنری او گذاشتند که در آثارش او نیز مشهودند. او حرفه خود را با پاسخ به فراخوان عمومی شهرداری تهران برای زیباسازی شهر آغاز کرد و بیش از صد نقاشی دیواری عمومی در تهران اجرا کرد. آثار او که با تخیلی سوررئالیستی را به تصویر می‌کشند، سازه‌های صنعتی معاصر تهران را زینت می‌دهند و فضای خاکستری شهر را به لحظاتی از شادی و شگفتی تبدیل می‌کنند.نقاشی‌های دیواری قدیانلو اغلب شامل خطای دید وآرمان‌شهرهایی بازیگوشانه هستند که شگفتی کودکانه و دیدگاه‌های سوررئالیستی را همزمان به تصویر می‌کشند. 

او در آثار جدیدترش، وسایل زمین‌بازی کودکان را درون پنجره‌هایی جعبه‌شکل به تصویر می‌کشد و تصاویری نمادین و فرای واقعیت خلق می‌کند که خاطرات دوران کودکی او در دوران جنگ را منعکس می‌کنند. قدیانلو به قدرت شفابخش هنر باور دارد و در عین حال که از طریق هنرش حافظه و تخیل را برمی‌انگیزد، از آن برای اشاره کردن به جنبه‌های تاریک جامعه استفاده می‌کند. هنر او تعادلی بین خیال و واقعیت برقرار می‌کند، درکی گسترده‌تر از واقعیت ارائه می‌دهد، از تجربیات شخصی او الهام می‌گیرد و بینندگان را به دنیایی نوستالژیک و رویایی می‌برد.


در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد