«رزهای وحشی» نسترن شهبازی در گالری دِ هُول نیویورک

«رزهای وحشی» نسترن شهبازی در گالری دِ هُول نیویورک

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

 

در اولین همکاری گالری د هُول نیویورک با نسترن شهبازی، آثاری از این هنرمند در نمایشی انفرادی به نام «رزهای وحشی» تا ۳۰ تیر به نمایش گذاشته خواهند شد. این نمایش که از ۱۰ خرداد آغاز شده‌است، شامل شانزده نقاشی جدید از این هنرمند است که توانایی او در به تصویر کشیدن شادی و شعر را نشان می‌دهند و شخصیت‌های انسانی‌شان، در حال انجام فعالیت‌هایی مانند رقص و پوست کندن میوه‌ها، زندگی را به بوم‌های پویای او آورده‌اند. آثار این هنرمند، تحت‌تاثیر خاطراتش در ایران و پاریس، حس نوستالژی و خوش‌بینی به زندگی را در بینندگانش برمی‌انگیزند و آن‌ها را به ارتباط با صحنه‌های به تصویر کشیده دعوت می‌کنند. عنوان نمایش به «گل‌های وحشی» ون گوگ اشاره دارد و لایه‌های عمیق احساسی آن تحت تاثیر اشعار فروغ فرخزاد است.

شهبازی که از هنرمندان قرن نوزدهم مانند مانه، دگا، رنوار، ماتیس و تولوز-لوترک الهام می‌گیرد، عناصر کلاسیک آثار آن‌ها را با نگاه شخصی خود ترکیب می‌کند و صحنه‌هایی شاد از ناهارخوری در فضای باز و رقص‌های پر جنب‌وجوش را به تصویر می‌کشد. شخصیت‌های آثار او، هرچند ناشناس به نظر می‌آیند، بازتابی از سفرهای گسترده‌ی خالقشان و پراکندگی جهانی ایرانیان است و تصویری صمیمی از خاطرات جمعی و شخصی را یادآور می‌شوند. شهبازی از طریق هنر خود به طرز ماهرانه‌ای بین غم و اندوه و خوش‌بینی تعادل برقرار می‌کند و جشنی از زندگی را به نمایش می‌گذارد.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد