بیل وایولا، «رامبرانت عصر ویدیو»، در ۷۳ سالگی درگذشت

بیل وایولا، «رامبرانت عصر ویدیو»، در ۷۳ سالگی درگذشت

سه شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۳

بیل وایولا، هنرمند پیشگام ویدیو آرت که به خاطر اینستالیشن‌های هنری عمیقاً معنوی و احساسی‌اش شهرت داشت، در سن ۷۳ سالگی و به دلیل عوارض ناشی از آلزایمر زودرس درگذشت. وایولا، که از نقاشان رنسانس الهام می‌گرفت، تأثیر عمیقی بر رسانه ویدیو آرت داشت و با کاوش در موضوعاتی مانند تولد، مرگ و آگاهیِ انسانی، مخاطبان خود را به تفکر درباره حضور فیزیکی و افکار خود وادار می‌کرد. او در یکی از اینستالیشن‌های قابل توجهش به نام «نانت سه‌لتی» (Nantes Triptych)، به طرز حساسی صحنه‌هایی از تولد، مردی معلق در آب و مرگ مادرش را کنار هم قرار داد و گذار از مراحل مختلف زندگی را ظریفانه به نمایش گذاشت.

در طول دوران حرفه‌ای خود، وایولا به‌طور نزدیک با همسرش کیرا پروف همکاری می‌کرد که نقش مهمی در سیر هنری او داشت. آثار او در موزه‌های مهم جهان از جمله گوگنهایم و موزه هنر مدرن به نمایش درآمده‌اند. استفاده نوآورانه او از ویدیو به عنوان یک رسانه و خلق محراب‌هایی مدرن که عمق احساسی و زیبایی‌شناختی نقاشی‌های استادان قدیمی را یادآور می‌شدند. توانایی او در ترکیب فناوری پیشرفته با موضوعات معنوی، لقب «رامبرانت عصر ویدیو» را برای او به ارمغان آورد و از او یک چهره برجسته در هنر معاصر ساخت. 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد