گزارش تصویری نمایشگاه «رد»

گزارش تصویری نمایشگاه «رد»

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

عنوان: رد
گالری:  2+ (ده‌ونک) 
نمایشگاه گروهی
هنرمندان: ناصر جواهرپور/ وحید حکیم/ راضیه صدیقیان/ رضا لواسانی/ غزاله هدایت

تاریخ برگزاری: ۲۶ مرداد  تا ۱۶ شهریور 
____ 
این نمایش توسط منا زهتابچی گردآوری شده و با همکاری مریم مجد، گالری اُ و گالری امکان شکل گرفته است. دستان از یاری دکتر حمید رضا قلیچ خانی، فریدون آو و امیر مرتضی بشارت کمال تشکر را دارد. 

هنرمندان در «رد» عامدانه از خلق اثر با ابزارهای رایج کار هنری، قلمو و مداد و رنگ، دست کشیده‌اند و سوزن، تیغ و شعله‌ی آتش را به دست گرفته‌اند یا حتی با دست خالی با کاغذ مواجه شدند. این را می‌توان یک نمایش پهلوانانه از قدرت دانست. رضا لواسانی سوزن‌هایی را روی کاغذ فرو می‌کند و طرحی بی‌رنگ می کَند که از قضا با سوراخ و کم شدن کاغذ قابل مشاهده می‌شود. راضیه صدیقیان در طراحی‌های خود که روی کاغذ برنج شکل گرفته‌اند همچنین از این تکنیک استفاده می‌کند. وحید حکیم این کار را با سوزاندن کاغذ انجام می‌دهد و غزاله هدایت با خراشیدن سی پرینت. همه‌ی این آثار آگاهانه یا ناآگاهانه به سنت تصویری هنر «ناخنی» دوران قاجار یا آثار خط قطاعی که شامل طراحی بدون استفاده از قلم و مرکب است، متصل می‌شوند. آثار ناصر جواهرپور، که از معدود استادان خوشنویسی است که همچنان خطاطی توسط ناخن انجام می دهد، در این زمره قرار می‌گیرند.

 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد