حضور گالری باوان در کیاف سئول ۲۰۲۴

حضور گالری باوان در کیاف سئول ۲۰۲۴

پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳

بیست و دومین دوره از کیاف سئول، اصلی‌ترین و اولین آرتفر کره جنوبی، در حال برگزاری‌ست. در این آرتفر که از امروز، ۱۵ شهریور بازدید از آن برای عموم ممکن شده است، ۲۰۷ گالری پیشگام از ۲۱ کشور جهان تا ۱۸ شهریور به نمایش آثار هنرمندان خود خواهند پرداخت.

کیاف سئول که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد، نقش مهمی در رشد سئول به عنوان مرکزی هنری در عرصه‌ی جهانی ایفا کرده است. این آرتفر در طول سال‌های فعالیتش به پلتفرمی مهم برای اتصال بازار هنر کره به دنیای هنر جهانی تبدیل شده و طیف متنوعی از آثار هنری سنتی و معاصر را تا کنون به نمایش گذاشته است.

در این دوره از کیاف سئول، گالری باوان با آثاری از ساله شریفی، مینو یل‌سهرابی و نیما زارع نهندی شرکت کرده است:
آثار ساله شریفی باغ‌های شادابی را به تصویر می‌کشند که سرشار از تفسیرهای اجتماعی و سیاسی هستند و به‌عنوان استعاره‌ای از فرهنگی در حال زوال عمل می‌کنند. نقاشی‌های او خاطرات قدیمی را برمی‌انگیزند و بازتاب‌دهنده جامعه‌ای هستند که از ریشه‌های تاریخی خود دور شده است. شریفی با ترکیب تصاویر باغ‌های ایرانی و دیدگاه‌های انتزاعی، صحنه‌های محو شده‌ای از زیباییِ رو به زوال خلق می‌کند و به بیننده یادآوری می‌کند که هنر یک توهم است.




مینو یل‌سهرابی ارتباط بین غذا و اشیاء، و نحوه حرکت و تعامل آن‌ها در آشپزخانه را به تصویر می‌کشد. در آثاری مانند «نقاشی‌هایی برای آشپزخانه» و«صفحات بدون شماره از کتاب دستور پخت گمشده»، او به رابطه بازیگوشانه و دقیقی بین آشپزی و اشیاء روزمره می‌پردازد.

آثار نیما زارع نهندی از ایده «اسپاندرال»، که به فضاهای تصادفی در معماری اشاره دارد، الهام گرفته‌اند. او در نقاشی‌هایش بررسی می‌کند که چگونه این الگوهای رنگی تصادفی می‌تواندد در گیاهان به‌عنوان پدیده‌هایی طبیعی دیده شوند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد