یکصدمین سالگرد ارایه یک اثر هنری از مارسل دوشان فرانسوی-امریکایی

یکصدمین سالگرد ارایه یک اثر هنری از مارسل دوشان فرانسوی-امریکایی

یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
این نشست به همت گالری ۱۴ و کافه گالری شنفدیدار جای با مهربانی آقایان شاهوی و جوادی، مورخ پنجشنبه ۲۳ آذر ، ساعت ۱۶ الی ۱۹ در خیابان انقلاب_خیابان خارک-شماره ۱۴ برگزار خواهد شد.

امسال یکصدمین سالگرد ارایه یک اثر هنری از مارسل دوشان فرانسوی-امریکایی است.
بر اساس یک نظرسنجی معتبر هنری (موزه تیت لندن 2004)، کاسه توالت مارسل دوشان که با نامهای "فواره" یا "چشمه" (duchamp fountain) شناخته شده است، تاثیرگذارترین اثر هنری مدرن دنیا در تمامی دوران نام گرفته است.
هسته و جوهره نوآوری دوشان ، اعلام این نکته بود که «هر چیزی هنر است اگر که هنرمند آن را چنین بنماید»
«ابزار او، «حاضر- آماده‌ها » بود ، یعنی همان اشیای دست ساخته تغییر نیافته‌ای که هنرمند آنها را عنوان یک اثر هنری «انتخاب» می‌کرد . 
در جهان بینی مارسل دوشان، ایده بر اجرا ارجحیت دارد و یک انتخاب می تواند شئی را به اثر هنری تبدیل کند . 

به همین مناسبت، ⁣بابک بهاری  علاوه بر نقد و بررسی به بازخوانی این اثر و قراردادن چند نمونه از کارهای "حاضرآماده" و "یافت شده ها" خواهد پرداخت.

این نشست به همت گالری 14 و کافه گالری شنفدیدار جای با مهربانی آقایان شاهوی و جوادی، مورخ پنجشنبه 23 آذر ، ساعت 16 الی19در خیابان انقلاب_خیابان خارک-شماره 14 برگزار خواهد شد.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد