رونمایی از کتاب عکس چهارصد و شصت و پنج نفر

رونمایی از کتاب عکس چهارصد و شصت و پنج نفر

دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷
کتاب عکس میترا زرگرانی با عنوان چهارصد و شصت و پنج نفر که به صورت ناشر مولف به چاپ رسیده است در تاریخ 27 آذر در فرهنگسرای نیاوران رونمایی خواهد شد.

کتاب عکس میترا زرگرانی با عنوان چهارصد و شصت و پنج نفر که به صورت ناشر مولف به چاپ رسیده است در تاریخ ۲۷ آذر در فرهنگسرای نیاوران رونمایی خواهد شد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «… در آغازین ساعات روز پنجشنبه چهار مهر ۱۳۹۴ مصادف با عید قربان، تعداد زیادی از حجاج حاضر در منطقه منای عربستان که برای فریضه رمی جمرات می‌رفتند، در تقاطع خیابان‌های ۲۰۴ و ۲۲۳ به هم پیوستند و در اثر ازدحام جمعیت نزدیک به هزاران نفر جان باختند. تعداد جان‌باختگان ایرانی 465 نفر اعلام شد. استان خراسان رضوی با ۹۲ نفر و شهرستان نیشابور با ۴۵ نفر در صدر آمار جان‌باختگان قرار دارند. رسانه‌ها تحلیل‌های مختلفی در خصوص چگونگی وقوع این حادثه را مطرح کردند. اعتراضات شدید مسلمانان جهان و سخنرانی‌های متعدد سران کشورها درباره این حادثه انجام شد و همچنان باگذشت سال‌ها از این فاجعه دردناک، پرسش‌های بی‌پاسخی وجود دارد.» 

این کتاب، تعداد ۲۳ شهید حادثه منا را در شهرستان‌های نیشابور و فیروزه در قالب مجموعه عکس روایت می‌کند. میترا زرگرانی متولد مردادماه ۱۳۷۹ در نیشابور و دانشجو رشته عکاسی در دانشگاه فرهنگ و هنر مشهد است.
کتاب «چهارصد و شصت و پنج نفر» تمام رنگی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در قطع وزیری و ۸۸ صفحه چاپ شده است؛ همچنین محمد هاشمیان طراح گرافیک و مدیران هنری این کتاب مرتضی امین الرعایایی و عبدالله حیدری هستند.
آیین رونمایی از کتاب ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۹۷ در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد