گزارش تصویری نمایشگاه «روزی روزگاری در ایران» در موسسه کاف

گزارش تصویری نمایشگاه «روزی روزگاری در ایران» در موسسه کاف

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

نمایشگاه روزی روزگاری در ایران با نمایش آثار اولاف بژیسکی

در موسسه کاف

۲۰ اردیبهشت - ۲۴ خرداد ۱۳۹۸

جمعه بیستم اردیبهشت‌ماه، در موسسه کاف نمایشگاه آثار سرامیکی اولاف بژسکی با نام «روزی روزگاری در ایران» آغاز شد و تا ۲۴ خرداد ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت. آثار سرامیکی به نمایش درآمده حاصل اقامت ۵ ماهه این هنرمند نامی لهستانی در شهر تبریز و همکاری وی با هنرمندان سرامیست این شهر هستند. 
اولاف بژسکی، متولد ۱۳۵۴ در لهستان، فارغ‌التحصیل رشته مجسمه‌سازی در دانشگاه هنر‌های زیبای شهر وراتسواف است. آثار وی بیشتر در زمینه مجسمه، چیدمان، ویدیو و طراحی شکل می‌گیرند و موضوع اصلی آنها بدن انسان، با رویکردی فیزیکی، روانشناسانه و احساسی است. این نمایشگاه دومین همکاری بژسکی با موسسه کاف بعد از نمایش آثار وی در حیاط موزه هنر‌های معاصر تهران است.
آثار این نمایشگاه شامل نقاشی‌های هنرمند روی بشقاب‌های سرامیکی و مجسمه‌‌های سرامیکی حیوانات می‌شود. آثار موضوعی آخر‌الزمانی دارند زیرا بیشتر تصاویر، مذاب، درحال محو شدن و رنجور می‌نمایند. تصاویر بشقاب‌ها اکثرا شامل مناظر و پرتره‌ می‌شوند. نکته جالب توجه این آثار، چگونگی بدل شدن یک شی روزمره زندگی به آثر هنری با رویکردی سورئال و رمانتیک است. این رویکرد‌ها در مجسمه‌های سرامیکی بژسکی هم قابل مشاهده است، سردیس‌های نیمه انسان، نیمه ببر و مجسمه‌های کوچک و بزرگ شیر، یکی در حال غرش و دیگری آرام. مجموعه مجسمه‌ها، چیدمانی از صبر می‌نمایند، انتظار برای اتفاقی نامعلوم. 
 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد