گزارش تصویری نمایشگاه شهرام کریمی در گالری اعتماد

گزارش تصویری نمایشگاه شهرام کریمی در گالری اعتماد

سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

نمایشگاه من جایی خودم را جا گذاشته‌ام با نمایش آثار شهرام کریمی

در گالری اعتماد 

۲۷ اردیبهشت - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

شهرام کریمی، متولد ۱۳۳۶، شیراز، هنرمندی خود آموخته، که فعالیت‌هایش تنها محدود به ایران نمی‌شود بلکه وی در خارج از ایران، مخصوصا در کشور‌های ترکیه، آلمان، آمریکا و سوئیس نیز هنرمندی نامدار و شناخته شده است.

عموما آثار شهرام کریمی، دشواری‌های ایرانی‌هایی را به تصویر می‌کشد که جایی میان دو فرهنگ گیر کرده‌اند؛ از جهتی به عقب نگاه می‌کنند و فرهنگ غنی چند هزارساله را می‌بینند و از جهتی دیگر به هویت و جایگاه خود به عنوان انسان معاصر. این دوگانگی فرهنگی، او را به فکر وا می‌دارد که آیا کاملا ایرانی است؟ یا دیگر این موضوع که خود را تنها عضوی از یک فرهنگ و کشور بداند معنایی ندارد.

کلمات، هرچند محو، در آثار وی نقش مهمی دارند؛ چرا که اشعار، نقطه شروع کریمی برای خلق آثار، هستند.در کنار این موضوع آثار این هنرمند بیشتر قطعه‌ای از خاطرات گذشته خودش را با خود حمل می‌کنند. رنگ‌ها روشن در آثار بیشترین استفاده را دارند ولی با این‌حال آثار. لزوما شاد نیستند؛ فیگور‌ها در آثار انگار بر بستری از خاطرات محو روانند، بیشتر تخت‌اند ولی در برخی از آثار پیکر متفکری خوابیده بر زمین، نزدیک‌تر بنظر می‌رسد. شاید بتوان آثار را تلاشی برای فراموش نکردن دانست و شاید نه. فیگور‌ها و چهره‌ها در نظر اول متفاوتند ولی با کمی تامل بیشتر آنها شباهت دارند، اکثرا نگاهی خیره و حالت قضاوت‌گری دارند. آنها خودشان، همدیگر‌ و حتی ما را نظاره، هضم و در فکرشان قضاوت می‌کنند. خاطرات شهرام کریمی سیر منطقی زندگی انسانی را نشان می‌دهند، آنجا که نمی‌داند در کجا، چه چیزی را گم کرده ولی تمام عمر نظاره‌گر خودش است که به دنبال گم شده‌اش می‌گردد.

«من جایی خودم را جا گذاشتم»، نمایشگاه اثار شهرام کریمی، جمعه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، در گالری اعتماد گشایش یافت. این نمایشگاه تا ۲۱ خردادماه ادامه‌ خواهد داشت.

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد