گزارش تصویری نمایشگاه قاسم حاجی‌زاده در نگارخانه ماه

گزارش تصویری نمایشگاه قاسم حاجی‌زاده در نگارخانه ماه

چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸

نمایشگاه مروری بر آثار قاسم حاجی‌زاده با نمایش آثاری از این هنرمند

در نگارخانه ماه

۲۷ اردیبهشت - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸

قاسم حاجی‌زاده متولد ۱۲ فروردین ۱۳۲۶ در لاهیجان، در حال حاضر در فرانسه زندگی و کار می‌کند. حاجی‌زاده در هنرستان هنر‌های تجسمی تهران تحصیل کرد و از پیشگامان هنر مردمی در ایران است. نقاشی‌هایی که حاجی‌زاده از روی عکس‌های دوران قاجار ترسیم کرده است، از مشهور‌ترین آثار وی به شمار می‌آیند. بیشتر آثار حاجی‌زاده برپایه استفاده از رنگ روغن، گواش و اکریلیک است. آثار وی را می‌توان به دودسته تقسیم کرد آثاری که با نگاهی مردم‌نگارانه کار شده‌اند و فضایی نوستالژیک دارند و همینطور آثاری که بیشتر جنبه انتزاعی دارند.

قاسم‌حاجی‌زاده در آثارش عکس‌های قدیمی را دوباره برای ما بازسازی می‌کند، رنگ‌های خاموش، لبخند‌های مصنوعی و ترکیب‌بندی‌های نامعمول دست نخورده، همه و همه، ما را به گذشته می‌برند ولی نه آن گذشته‌ای که به آن حسرت می‌خوریم، بلکه گذشته‌ای که دست‌خوش شوخ‌طبعی قاسم حاجی‌زاده شده است. این موضوع باعث می‌شود که حس فاصله میان مخاطب و عکس‌ها از بین می‌رود و کار او مانند واسطه‌ای عمل می‌کند که باعث محو شدن فاصله میان مخاطب و شخصیت‌های حاضر در اثر می‌شود و حالا مخاطب می‌تواند به راحتی بدون احساس ناملموس بودن شخصیت با آنها ارتباط برقرار کند.

«مروری بر آثار دهه ۹۰ قاسم حاجی‌زاده» ،مجموعه آثار نقاشی و طراحی وی، در گالری ماه این جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۲۱ خرداد ۹۸ ادامه خواهد داشت.

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد