گزارش تصویری نمایشگاه مهسا مرسی در گالری اعتماد

گزارش تصویری نمایشگاه مهسا مرسی در گالری اعتماد

جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

شکوفه‌های داغ، اثر مهسا مرسی، این جمعه ۲۴ خردادماه، در گالری اعتماد به نمایش در آمد. این نمایشگاه تا ۱۱ تیرماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

مهسا مرسی، سال ۱۳۶۹ در تهران متولد شد و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته نقاشی دانشگاه آزاد و همینطور کارشناسی گرافیک در دانشگاه هنر تهران است. او در نمایشگاه‌های متعددی در خارج و داخل ایران شرکت کرده است. از اخیرترین فعالیت‌های هنری وی می‌توان به حضور اثرش در بازار هنری میامی، بازار هنری هند و همچنین درایران می‌توان از همکاری‌های او باگالری‌های محسن، شیرین و ماه‌مهر نام برد.

این‌بار، مهسا مرسی در گالری اعتماد، شکوفه‌های داغ را در معرض دید عموم گذاشته است، شکوفه‌های داغ مجموعه آثاری شامل، حجم و نقاشی هستند که عموما با متریال‌های حاضر آماده ساخته شده‌اند. متریال و رنگ‌های مورد استفاده در این آثار نقش مهمی در بیان مفهوم و حس مورد نظر هنرمند آثار دارند و عناصر تکرار شونده که بافت می‌نمایند در جای‌جای اثر دیده می‌شوند و می‌توان از آنها به عنوان یکی از عناصر بصری تعیین کننده این آثار نام برد.  همچنین این مجموعه ردپایی زنانه را در خودش جای داده است ولی بارویکردی متفاوت، تمام نشانه‌هایی که ما در زندگی روزمره‌مان از آنها به صورت نماد‌هایی از زیبایی یادمی‌کنیم در آثار مهسا مرسی، به شکلی متفاوت به ما نمایانده می‌شوند طوری که نمی‌توانیم مطمئن باشیم که آیا چیزی که داریم می‌بینیم زیباست ( همانطور که همیشه فکر می‌کردیم هست) یا زشت و ترسناک است. در این اثار مخاطبان با تضادی میان تفکر پیشین و باورهای جدیدی که از طریق این آثار به آنها تزریق می‌شوند، درگیر می‌شوند. این پارادوکس و تفاوت آنها با الگوهای جا افتاده برای مخاطبان، باعث شده است که آثار عموما مضطرب کننده به نظر بیایند تا زیبا.

شکوفه‌های داغ با نمایش آثار مهسا مرسی 

در گالری اعتماد 

۲۴ خرداد -  ۱۱ تیر ۱۳۹۸

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد