فروش ۸ میلیون دلاری مجسمه‌ی جف کونز

فروش ۸ میلیون دلاری مجسمه‌ی جف کونز

یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

این هفته مجسمه‌ای از جف کونز در نمایشگاه آنلاین دیوید زویرنر به قیمت ۸ میلیون دلار به فروش رفت.
ونوس بادکنکی (قرمز) بخشی از مجموعه‌ی "جشن" بالاترین قیمت برای یک اثر هنری که به‌صورت آنلاین توسط گالری به فروش رسیده است را رقم زد. اثر فوق‌الذکر هم اکنون در نمایشگاه آنلاین «استودیو: جف کونز» در سایت همین گالری در معرض تماشاست.

فروش مجسمه‌ی جف کونز

تصویر ونوس، الهه‌ی عشق و باروری، تاثیر به‌سزایی بر آثار کونس بالاخص از اواخر دهه‌ی ۷۰ میلادی داشته است. بخشی از مجموعه‌ی دوران باستان وی که در سال ۲۰۰۸ آغاز شد خوانش هنرمند از ونوس پارینه سنگی انواعی از ارجاعات تاریخ هنر از بوتچلی تا دوشان و برانکوزی و کلی‌تر از آن مفاهیم زیبایی و فرم در گذر زمان را دربردارد. کونز طی فرآیندی وسیع و طولانی‌مدت نسخه‌ی اصلی بت‌واره را که به انحناهای اغراق‌آمیزش شناخته شده است به مجسمه‌ی بادکنکی بلندقامتی با الهام از جاکومتی بدل ساخت.

مجسمه ونوس، الهه‌ی عشق و باروری


«خواست من این است که هر پیچ‌وتاب در مجسمه‌ی بادکنکی اصیل باشد نه یک شبیه‌سازی یا صرف ایده‌ی آن بلکه پیچ‌و‌تابی واقعی تا بتوانم آنگونه از تعلیق که ناباوری در خود دارد را حفظ کنم»


جف کونز

جف کونز متولد ۱۹۵۵ در یورک، پنسیلوانیا و فارغ‌التحصیل کالج هنر دانشگاه ماریلند بالتیمور و مدرسه‌ی هنر شیکاگو است. لیسانس هنرهای زیبا را از کالج هنر دانشگاه ماریلند در سال ۱۹۷۶ اخذ کرد و اکنون در نیویورک مشغول فعالیت است. از نخستین نمایشگاه انفرادی وی در سال ۱۹۸۰ آثار وی در بسیاری از گالری‌ها در سراسر جهان به نمایش درآمدند. کونز به‌سبب مجسمه‌های خرگوش و سگ بادکنکی شهرت فراوان دارد.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد