امید به بازگشایی موزه‌ی هنرهای معاصر تا پایان تابستان امسال

امید به بازگشایی موزه‌ی هنرهای معاصر تا پایان تابستان امسال

پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹

گزارش‌ها حاکی از احتمال بازگشایی موزه‌ی هنرهای معاصر تهران تا پایان تابستان است. هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوید بازگشایی موزه تا پایان تابستان ۱۳۹۹ را داد. وی با اشاره به قدمت ۴۰ ساله‌ی بنا و ضرورت مرمت و بازسازی آن بیان داشت بازسازی موزه تا بیش از ۸۶ درصد پیش رفته است و به‌زودی شاهد بازگشایی آن خواهیم بود. او همچنین از دلایل تأخیر در اتمام پروژه از جمله زمان‌بندی نادرست بدون توجه به ابعاد وسیع پروژه و نوسانات پیش‌آمده در پیش‌بینی مالی و هزینه‌ها صحبت کرد.

مظفری در کنار خبر بازگشایی قریب‌الوقوع موزه از دو خبر دیگر نیز سخن گفت. نخست از دستاورد پژوهشی طی مدت بازسازی و تهیه‌ی بانک اطلاعاتی کاملی مشتمل بر شناسنامه‌ی آثار، زمان خرید، نوع مالکیت، ابعاد و... خبر داد. این بانکِ اطلاعاتی در قالب کتاب، مقاله و نمایشگاه همزمان با بازگشایی موزه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. پس از آن خبر از ضرورت گردشگری هنری آنلاین موزه داد و نمایش آنلاین تعدادی از آثار موزه طی قرنطینه به مدت ۴۰ شب را تلاش در راستای گردشگری مجازی مشابه موزه‌های مختلف جهان دانست.

موزه‌ی هنرهای معاصر تهران در سال ۱۳۵۶ (۱۹۷۷) به کوشش فرح پهلوی بنا شد و با حدود بیش از ۳۰۰۰ اثر ارزشمند و حدود ۴۰۰ اثر استثنائی در میان آن‌ها از مهم‌ترین مجموعه‌های مهم هنر نوگرا در خارج از اروپا و آمریکای شمالی محسوب می‌شود. 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد