همه‌ی آنچه از فیاک (FIAC) باید بدانید

همه‌ی آنچه از فیاک (FIAC) باید بدانید

یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

آرت فر فیاک یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای هنری در سطح جهان است که صحنه‌ی نمایش بین‌المللی آثار هنری مدرن و معاصر در فرانسه است.  فیاک هرساله پاریس را چند روز به پایتخت هنر معاصر تبدیل می‌کند. گالری‌ها و هنرمندان از سراسر جهان با هدف بازدید و سرمایه‌گذاری بر آثار در این آرت فر حضور پیدا می‌کنند. 

فیاک از سال ۱۹۷۴ در پاریس فعالیت خود را آغاز کرد و فضایی غنی از آثار هنری فرانسه و سراسر جهان فراهم آورده است. هدف فیاک توسعه‌ی نمایش آثار هنرمندان و گالری‌ها و تجربه‌ی نزدیک از خلق آثار برای بازدیدکنندگان است. 

این آرت فر از چهار بخش تشکیل شده است: گالری‌های فیاک، پروژه‌های فیاک، FIAC Hors Les Murs، برنامه‌های فیاک.

گالری‌های فیاک: به‌عنوان مجموعه‌ای منتخب از هنر مدرن، معاصر و دیزاین، آثار بهترین هنرمندان از آغاز قرن بیستم تا هنرمندان نوظهور را ارائه می‌دهد. همچنین از سال ۲۰۰۹ بخش Lafayette با هدف حمایت مالی از گالری‌های جوان شکل گرفت. 

پروژه‌های فیاک: در طول پروژه‌ی فیاک خیابان به پیاد‌ه‌رو تبدیل می‌شود به‌نحوی که این پیاده‌رو، خیابان Petit Palais را به Grand Palais متصل می‌کند. در این بخش از رویداد مجموعه‌ای منتخب با حدود ۳۰ مجسمه‌ و اینستالیشن‌ در فضای باز به معرض دید درمی‌آیند. این بخش از رویداد فیاک یادآور نمایشگاه جهانی ۱۹۰۰ می‌باشد. 

 Hors Les Murs: گزیده‌ای از مجسمه‌ها و اینستالیشن‌هایی در بخش‌های مختلف پاریس است. درحالیکه این بخش به غرفه‌داران و هنرمندان فرصت بحث و بررسی پیرامون میراث هنری پاریس را ارائه می‌دهد این پیاده‌روی به مخاطبان فرصت تماشای بهترین آثار معاصر را نیز می‌دهد. 

برنامه‌های فیاک: بخش چهارم آرت فر فیاک برنامه‌ریزی‌های آن است که به سه بخش اصلی تقسیم می‌شوند: اجراهای فیاک، اتاق گفت‌و‌گو، CINÉPHÉMÈRE. بخش اجراها به هنرهای نمایشی و پرفورمنس‌ها اختصاص دارد. طی این بخش موسیقی، رقصِ معاصر، پرفورمنس، تئاتر، شعر و طیف وسیعی از تجربه‌های هنری در قالب اجراهای زنده برگزار می‌شوند. 

بخش دوم برنامه‌ای سه روزه است که پلتفرمی برای گفت‌و‌گو و تبادل میان هنرمندان، نویسندگان، محققان، اندیشمندان و فیلسوفان از نقاط مختلف جهان است. طی سه روز نه کنفرانس برگزار می‌شوند که موضوعات مختلفی من‌جمله محیط زیست، حفاظت از اقیانوس‌ها، مهاجرت، نقش هنرمندان در ساخت اجتماعِ اروپایی مبتنی بر همکاری در کنار دیگر موضوعات مرتبط با هنر معاصر طی آن به گفت‌و‌گو گذاشته می‌شوند. بخش سوم برنامه‌ریزی‌های فیاک، CINÉPHÉMÈRE، سینمایی با ظرفیت ۱۴ نفر است. این بخش به نمایش فیلم‌های کوتاه هنرمندان اختصاص دارد.

حضور گالری ها در این رویداد منوط به ثبت درخواست در موعد مقرر و تأیید کمیته‌ی انتخاب از میان آن‌ها می‌باشد. در مجموع هر ساله حدود ۱۵۰۰ هنرمند در این رویداد آثار خود را برای حدود ۷۵۰۰۰ بیننده به نمایش می‌گذارند. آرت فر فیاک هرساله در ماه آبان (اکتبر) برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری این رویداد در سال ۲۰۲۰، ۱ تا ۴ آبان (۲۵-۲۲ اکتبر) خواهد بود.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد