با وجود افزایش برگزاری حراج آنلاین، خانههای حراج کاهش ۴۹ درصدی فروش در نیمهی نخست سال ۲۰۲۰ را تجربه کردهاند.
براساس گزارش «بررسی حراج-نیمهی اول ۲۰۲۰» که به تازگی توسط ArtTactic و با استناد به فایننشیال تایمز منتشر شده است (Financial Times) فروش حراج ها به سختی نیمی از سال گذشتهاند. براساس این گزارش کل فروش در حراجهای کریستیز، ساتبیز و فیلیپس تا ۱۰ جولای ۲۰۲۰ از ۵/۷ میلیارد دلار در دورهی مشابه سال گذشته به ۲/۹ میلیارد دلار سقوط کرده است و این حاکی از تقریباً ۵۰ درصد کاهش در فروش علیرغم گستردگی فروش آنلاین است. فروش حراج آنلاین در میان این سه کمپانی در مقایسه با دورهی مشابه سال گذشته حدود ۵۰۰ درصد افزایش داشته است و مطابق آمارها فروش آنلاین از ۶۹ میلیون دلار در نیمهی اول سال ۲۰۱۹ به ۴۱۲/۶ میلیون دلار در نیمهی نخست سال ۲۰۲۰ رسیده است.بخش بزرگی از این صعود به حراج ساتبیز تعلق دارد زیرا که فروش آنلاین از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون به مبلغ ۳۰۵/۲ میلیون دلار رسیده است.
با وجود آنکه فروشهای آنلاین در کل فروش کمپانی اثر کمی دارند، نقش مثبت و مؤثر آنها را نمیتوان نادیده انگاشت. فروش های آنلاین بخشی از ۹۷ درصد کاهش در ماه می که پیامد لغو یا تعویق حراجهای حضوری بوده است را جبران نمود.