معرفی حراج ساتبیز (Sotheby's Auction)

معرفی حراج ساتبیز (Sotheby's Auction)

پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

ساتیبیز از سال ۱۷۴۴ به‌عنوان قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین خانه‌ی حراج، مجموعه‌دارانِ آثار هنری را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. ساموئل بیکر، بنیان‌گذار ساتبیز و ناشر، در تاریخ ۱۱ مارس ۱۷۴۴ نخستین حراج را به نام خود برگزار کرد. بیش از یک قرن بیکر و جانشینانش بر حراج کتاب‌ها متمرکز بودند. در سال ۱۷۶۷ بیکر همکاری خود با جورج لی را آغاز کرد که این همکاری به فروش چاپ، سکه، مدال و آثار باستانی منجر شد. در تابستان ۱۹۱۷ کمپانی از مرکز کتاب به مرکز هنر منتقل شد.

در فاصله‌ی میان دو جنگ جهانی ساتبیز تمرکز خود را به فروش تصاویر و آثار تزئینی معطوف ساخت و طی جنگ جهانی دوم نیز تجارت موفق خود را در لندن ادامه داد. پس از جنگ جهانی دوم Peter Wilson دپارتمان هنر مدرن و امپرسیونیستی را در میانه‌ی دهه‌ی ۵۰ افتتاح کرد. ادامه‌ی فعالیت آن طی چند دهه‌ی بعد به همکاری با ساتبیز و تغییر ظرفیت و ارائه‌ی آثار هنری منتهی شد. ساتیبیز برنامه‌ی توسعه‌ی خود را با افتتاح دفتری در نیویورک در سال ۱۹۶۴ به‌عنوان بزرگ‌ترین خانه‌ی حراج هنری آمریکا آغاز کرد و پس از آن نخستین حراج‌ها در هنگ‌کنگ (۱۹۷۳)، هند (۱۹۹۲)، فرانسه (۲۰۰۱) و اولین خانه‌ی بین‌المللی حراج هنرهای زیبا در چین (۲۰۱۲) را برگزار کرد. پس از بازنشستگی Peter Wilson در ۱۹۸۰ و مرگ وی در ۱۹۸۳ فصل جدیدی در تاریخ ساتیبیز آغاز شد. Alfred Taubman در پائیز ۱۹۸۳ کمپانی را مجدداً خصوصی ساخت اما در سال ۱۹۸۸ ساتیبیز به وضعیت عمومی بازگشت.

خانه‌ی حراج ساتبیز در سال ۲۰۱۶ کمپانی با تلاش برای دستیابی به بهترین دانش فنی و آماری دو کسب‌و‌کار بین‌المللی را آغاز کرد: Orion Analytical و The Mei Moses Art Indices .Orion Analytical مجموعه‌ای از بهترین متخصصین و ابزار برای احراز هویت آثار هنری است و The Mei Moses Art Indices با هدف تعریف و تعیین معیارهای بازار هنر فعالیت می‌کند. 

امروز ساتیبیز شبکه‌ای جهانی از ۸۰ دفتر در ۴۰ کشور با ۹ اتاق حراج در شهرهای متعدد از جمله نیویورک، لندن، هنگ‌کنگ و پاریس است که با حدود ۲۵۰ حراج در ۷۰ رده و با گردش مالی بیش از ۴ میلیارد دلار در سال فعالیت دارد.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد