بازدید خبرنگاران از مراحل پایانی مرمت موزه‌ی هنرهای معاصر

بازدید خبرنگاران از مراحل پایانی مرمت موزه‌ی هنرهای معاصر

سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

با گذشت بیش از دو سال از آغاز مرمت موزه‌ی هنرهای معاصر تهران، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی مجدداً طی بازدید خبرنگاران از فرآیند مرمت موزه نوید پایان پروژه تا پایان تابستان امسال را داد. صبح روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ هادی مظفری طی بازدید اصحاب رسانه از مراحل پایانی بازسازی موزه، وعده‌ی تکمیل پروژه تا پایان تابستان امسال را تکرار و اعلام کرد بازسازی موزه که در ۱۲ جبهه‌ی اصلی و دو فاز آغاز شده بود هم‌اکنون به پیشرفت ۹۱ درصدی رسیده است.

هادی مظفری انتقال آثار گنجینه و انجام تست‌های لازم را از سخت‌ترین مراحل پایانی معرفی کرد و در ادامه‌ی صحبت‌های خود از ارتقای فضای امنیتی هر سه بخش گنجینه طی پروژه‌ی بازسازی خبر داد. او در صحبت از حفظ اصالت معماری موزه بیان داشت: شاید در ظاهر به نظر برسد که کاری انجام نشده، اما در زیرساخت‌ها کارهای بسیار مهمی صورت گرفته است که در ماه‌های آینده فیلم‌های آن منتشر می‌شود. در واقع یکی از مهمترین اهداف ما این بود که اگر کسی قبلا موزه را دیده و بعد از بازسازی، دوباره از موزه بازدید می‌کند، احساس نکند که کلا موزه تغییر پیدا کرده است. 

محمد حبیبی‌نژاد، مدیر کنترل پروژه، نیز از اقدامات صورت‌گرفته در فرآیند بازسازی سخن گفت. از سه بخش گنجینه‌‌ی موزه (بخش اصلی، آثار کاغذی و مجسمه)، افزایش ظرفیت قفسه‌های ریلی (از ۸۵ به ۱۰۶ قفسه ی ریلی - ۱۳قفسه‌ی متحرک و باقی قفسه‌ها ثابت)، بهسازی کف، نورپردازی و هوادهی، تجهیز موزه به حفاظت آتش‌نشانی و ۱۵ سنسور آتش و درب‌های ضدسرقت، پایه ها و قفسه‌های مناسب مجسمه‌ها خبر داد و از تلاش جهت حفظ اصالت بنا و بازگرداندن موزه به اصالت اولیه صحبت کرد.

منبع خبرگزاری ایسنا 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد