همه‌ی آنچه از آرمری شو (Armory Show) باید بدانید

همه‌ی آنچه از آرمری شو (Armory Show) باید بدانید

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹

آرمری شو برترین رخداد فرهنگیِ شهر نیویورک برای کشف و جمع‌آوری برترین آثار هنری دو قرن ۲۰ و ۲۱ است. این آرتفر در سال ۱۹۹۴ توسط چهار گالری‌دار نیویورکی (Colin de Land, Par Hearn, Matthew Marks & Paul Morris) در یکی از هتل‌های نیویورک به نام Gramercy Park Hotel با دعوت از گالری‌‌های نیویورک و دیگر شهرها و کشورها برگزار شد. Gramercy International Art Fair نخستین هتل-فر بود و به‌زودی به یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و رویدادی متمرکز بر نمایش آثار تازه‌ی هنرمندان معاصر تبدیل شد.

در سال ۱۹۹۹ این رویداد به محل تازه 69th Regiment Armory منتقل شد و نام آن با هدف بزرگداشت نمایشگاهی در آمریکا با نام  Regiment's که در سال ۱۹۱۳ به‌عنوان رویدادی برای نمایش آثار آوانگارد هنرمندان اروپایی بود تغییر کرد. در سال ۲۰۰۲ کمیته‌ای از هنرمندان آرمری تشکیل شد که هدف آن پشتیبانی و حمایت از هنرمندان جوان از طریق نمایش یک اثر از یک هنرمند در هر سال است. در سال ۲۰۰۹ این رویداد تا اسکله‌های ۹۲ و ۹۴ (Piers 92&94) گسترده شد و همزمان بخش مدرن این آرتفر مختص شاهکارهای قرن بیستم معرفی شد. هم‌اکنون این بخش با نام Insights با رویکردی تاریخی فعال است. یک سال بعد، ۲۰۱۰، بخش نمایشگاهی تازه‌ای با نام Armory Focus آغاز به کار کرد. این بخش هر سال بر یکی از مناطق جغرافیایی تمرکز می‌کند و برای گالری‌داران آن منطقه فرصت نمایش آثار خود در نیویورک را فراهم می‌کند. از نخستین سال تاکنون کشورها و مناطق مختلفی فرصت حضور در این بخش از آرتفر را به دست آوردند (آفریقا ۲۰۱۶/ خاورمیانه آفریقای شمالی و مدیترانه ۲۰۱۵/ آمریکا ۲۰۱۳/ کشورهای اروپای شمالی ۲۰۱۲/ آمریکای لاتین ۲۰۱۸/ برلین ۲۰۱۰).

در سال ۲۰۱۴ بخش Presents به گالری‌های جوان با کمتر از ۱۰ سال فعالیت اختصاص داده شد تا آخرین آثار هنرمندان جوان و نوظهور در نمایشگاه‌های انفرادی و یا گروهی به نمایش درآیند. دو سال بعد آرمری شو و مدرن آرمری شو در هم ادغام و به یک رویداد منفرد برای آثار هنری دو قرن ۲۰ و ۲۱ با پنج بخش نمایشگاهی تبدیل شدند. آرمری شو در این سال رویکرد تازه‌ای را اعلام کرد که آن افزایش تمرکز کیوریتوری نمایشگاه بود. 

در جشن ۲۵ سالگی آرمری شو این رویداد جایزه‌ی Gramercy International را معرفی کرد. این جایزه ابتکار تازه‌ای بود که هدف از آن همانطور که پیش از این ذکر شد حمایت از گالری‌های جوان نیویورک است که پیشتر شانس حضور در آمری‌ شو را نیافته بودند. آرمری شو هرساله ۵۵ تا ۶۵ هزار بازدیدکننده رویدادی متشکل از بهترین گالری‌های جهان، کمیسیون‌های هنرمندان و برنامه‌های عمومی است. 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد