همه‌ی آنچه از آرت پاریس (Art Paris) باید بدانید

همه‌ی آنچه از آرت پاریس (Art Paris) باید بدانید

سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

آرت پاریس از سال ۱۹۹۹ به عنوان فضایی برای نمایش آثار هنری مدرن و معاصر اروپا، آسیا و آمریکای لاتین فعال است و هرسال بیش از ۱۰۰ گالری از حدود ۲۰ کشور جهان را گرد هم می‌آورد. این آرت‌فر به کشف منطقه‌ای هنر اروپای پس از جنگ تا امروز و همچنین هنر در دیگر افق‌های جغرافیایی (آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه) با نگاه جهان‌وطنی پرداخته است. 

آرت پاریس هرسال در حمایت از فضای هنری فرانسه در بخشی با نام «داستان‌های متعارف و نامتعارف» از یک کیوریتور دعوت می‌کند تا با نگاه انتقادی و تاریخی به انتخاب پروژه‌های هنرمندان فرانسوی که توسط گالری‌های شرکت‌کننده ارائه می‌شود، بپردازد. بخش بعدی این آرت‌فر نمایش انفرادی (Solo Show) است که از سال ۲۰۱۵ تاکنون به نمایش انفرادی آثار هنرمندان مشغول است. یکی دیگر از بخش‌های این آرت‌فر «امیدها: بخشی برای گالری‌های جوان و استعدادهای نوظهور» نام دارد. این بخش میزبان گالری‌های جوان از مناطق مختلف جهان مانند اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین است و غالب این گالری‌ها نخستین حضور خود در آرت‌ پاریس را تجربه می‌کنند. هر گالری یک تا سه هنرمند را انتخاب می کند و حمایت‌های مالی آرت پاریس شامل هنرمند یا هنرمندانِ این بخش خواهد بود. 

آرت پاریس در سال ۲۰۱۹ پژوهش گسترده‌ای بر هنر آمریکای لاتین داشت و پس از آن هنر پرتغال و اسپانیا را در بخشی با عنوان «ستاره‌‌های جنوبی» در میان سایر بخش‌ها آغاز کرد. در این بخش گالری‌ها آثار هنرمندان برجسته‌ی مدرن و معاصر را به نمایش درمی‌آورند و به موازات آن پروژه‌های تصویری، کنفرانس‌ها و اینستالیشن‌های هنری اجرا می‌شوند. 

علاوه بر کشف و معرفی هنرمندان و استعدادهای نوظهور و پشتیبانی از گالری‌های جوان تسهیل دسترسی همگانی به هنر معاصر از دیگر اهداف این آرت فر است. آرت پاریس هرسال با حدود ۸۰ راهنما و دیگر ابزار و امکانات راهنمایی و بازدیدهای مجازی این تجربه‌ را برای مخاطبان آسان کرده است. آرت پاریس سالانه با مشارکت بیش از ۱۰۰ هنرمند از سراسر جهان و حضور بیش از ۵۰ هزار بازدیدکننده از مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین رویدادهای هنری پاریس است.  

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد