گزارش تصویری نمایشگاه بازمان در گالری سایه

گزارش تصویری نمایشگاه بازمان در گالری سایه

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹

نمایش آثار علی حمیدی مقدم با عنوان  بازمان

در گالری سایه

۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹

هنرمندِ این مجموعه سعی در یادآوری زوال داشته است. به باور وی «آدم‌ها و ریشه‌ها در نهایتِ زیست در درون زمین یکی می‌شوند... شدن‌های غیرقابل‌ اجتناب». 
از نخستین مواجهه با آثار وی در این مجموعه آنچه در ذهن مداوم تکرار می‌شود و توقف آن بس بعید به نظر می‌آید زوال و ممات است. ریشه‌های خشک و کهنه‌ی درختان و احاطه‌ی آن‌ها با تصویر اسکلت انسان جز تأکید بر پایانِ قطعی برای انسان و طبیعت نیست. اما این مجموعه که «محصول مشاهده‌گری به قصد یافتن زندگی‌های تمام‌شده‌ی آدم‌ها و ریشه‌هاست تا در ذهن مشاهده‌کننده به زندگی‌شان ادامه دهند» گویای امید خالق اثر برای جستجوی دوباره‌ی حیات و دوام است. 
به باور هنرمند این ریشه‌ها، این بازمانْ‌های جستجوهای بی‌سامان «سرزمینی نو از بازمانده‌های سرزمین تمام‌شده‌ی قبلی است». وی با جداساختن این ریشه‌های عظیم از میان توده‌های غول‌پیکر در میان جنگل های هیرکانی و خلق این مجموعه آثار پایان ریشه‌ها از زمین را پایان جهان زیسته آن ندیده است بلکه تمام آن‌ها را آبستن تولدی دوباره می‌بیند. 
«بازمانْ با به حضور طلبیدنِ اعصار در چرخه تولد، زندگی و مرگ با نو‌تن‌یابی تجسد یافته است».

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد