گزارش تصویری نمایشگاه دو در گالری والی

گزارش تصویری نمایشگاه دو در گالری والی

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹

نمایش آثار کیوان روشن بین با عنوان دو

در گالری والی

۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

«تکه‌چوبی بر می‌دارد؛ با ناامیدی، بدون هیچ پیش‌فرض و طرحی آن را سیاه می کند. روی بوم مُهر می کند. سپس تکرار و تکرار و تکرار... وقتی به خود می‌آید می‌بیند این آثار چقدر تازگی دارند و چه ناب و موثر هستند. با شور و اشتیاق ادامه می‌دهد و در نهایت به خطی ناب فرمی ناب‌تر و رنگی بی‌رنگ می‌رسد. 
در نمایشگاه حاضر گلچینی از تجربه‌ی هنرمند با ابزاری جدید (در فضای کاری او) ارائه شده است. در این نقاشی‌ها مستقیماً از ویژگی‌های چاپ استفاده شده است:
داشتن واسطه (کلیشه یا مُهر) که اولین اساس چاپ است، نه برای تکرار یکنواخت (تیراژ) بلکه با هدف رسیدن به ماهیت انتقال و تکرار.
محدودیت رنگ (تک‌رنگی) را می‌توان از دیگر ویژگی‌های چاپ دانست. از دیرباز استفاده از رنگ سیاه متدوال‌تر بوده است اما در این آثار سیاهی با هدف ایجاد خلاء برای حضور نور استفاده شده که در نوع خود کم‌نظیر است.
استفاده از خط ناب نه به مفهوم ریاضی آن که حرکت از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر تعریف می‌شود بلکه در معنای هندسی خط که دو سطح را از هم جدا می‌کند به‌کار گرفته شده که در نوع خود قابل توجه است».
یوسف شریف کاظمی
تمام روش و تکنیکی که هنرمند برای خلق این سراسر یکنواختیِ ناهماهنگ، این خطوطِ مکرر و متفرق در پیش گرفت گواهی بر این بیان هنرمند است:
در حقیقت مفهومی به نام «من» وجود ندارد این «ما» هستیم.
هفت میلیارد و هشتصد و چهارده میلیون و هفتصد و پنجاه هزار و هشتصد و شصت و سه 
جمعیت کنونی کره ی زمین

تجربه ی این نمایشگاه تجربه تراکم، تشتت، تشبه، افتراق و اجتماع است. مشابه «ما».

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد