بازدید مجازی از یازدهمین دوسالانه‌ی سرامیک

بازدید مجازی از یازدهمین دوسالانه‌ی سرامیک

یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹

یازدهمین دوسالانه سرامیک که ۱۰ آبان ماه به صورت ‏رسمی و مجازی در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد، با توجه به شیوع کرونا و ‏اعمال محدودیت‌های فعالیت‌های حضوری، حالا به صورت مجازی نیز در اختیار علاقه‌مندان است.‏  با محدود شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روزهای جاری، مخاطبان با مراجعه به لینک یازدهمین دوسالانه‌ی سرامیک می توانند با ورود به ۲۴ لینک مجزا به صورت کامل ‏بازدید مجازی ۳۶۰ درجه از این دوسالانه داشته باشند.‏

این دوره از دوسالانه‌ی سرامیک با حضور سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، هادی مظفری، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و هیربد همت آزاد، دبیر دوسالانه، روز شنبه ۱۰ آبان در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد و تا ۷ آذر ادامه خواهد داشت.

هیربد همت آزاد در گفت‌وگوها به دشواری برگزاری این رویداد اشاره و بیان کرد که بنا به شرایط اقتصادی برآمده از پاندمی برگزاری این دوسالانه  چندان واجب به نظر نمی‌رسید اما درونمایه‌ی اجتماعی این رویداد انگیزه‌ی برگزاری آن شد؛ به امید آنکه روح تازه‌ای به جامعه‌ی سرامیک بدمد. وی در ادامه‌ی توضیحات خود درباره‌ی رویداد، به فاصله‌ی ۹ ساله از رویداد پیشین، بلوغ هنرمندان جوان و تفاوت‌های بسیار میان دهمین و یازدهمین دوره اشاره کرد. در این دوره تکیه بر هنرمندان جوان بود تا حضور حداکثری ایشان در این رویداد ممکن شود. به گفته‌ی او تفاوت این دوره با دوره‌ی گذشته تمرکز بر رویکرد تجسمی هنر سرامیک و تمامی رویکردهایی که در خصوص تجسم اثر سرامیکی مانند سرامیک ساختارگرا تا رویکردهای معاصر وجود دارد است. 

طی این رویداد از میان ۸۰۰ اثر ارسالی ۱۸۰ اثر به مرحله‌‌ی دوم و ۹۴ اثر از ۸۷ هنرمند توسط شورای انتخاب متشکل از مجتبی شاه‌ کوچکی، مجید ضیایی، بیتا فیاضی، محمود محرمی، نفیسه خلج و بهزاد اژدری انتخاب شدند و به نمایشگاه راه یافتند. 

جهت بازدید مجازی از دوسالانه‌ی سرامیک اینجا را کلیک کنید.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد