سومین سمپوزیوم ساخت سردیس مفاخر ملی

سومین سمپوزیوم ساخت سردیس مفاخر ملی

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹

سازمان زیباسازی شهر تهران در تاریخ ۳ آذر سومین سمپوزیوم ملی مجسمه‌سازی مشاهیر و مفاخر ملی معاصر را با‌ حضور برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، فرزاد طالبی، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، اعضای شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم و هنرمندان شرکت‌کننده، به صورت مجازی برگزار کرد. در این دوره از سمپوزیوم ۲۱ هنرمند از تاریخ ۳ آذر شروع به ساخت سردیس ۲۱ تن از مشاهیر معاصر در کارگاه‌های شخصی‌شان کردند. 

این رویداد در حالی برگزار شده است که به دومین دوره‌ی آن در سال ۱۳۹۸ انتقادات بسیاری وارد شد. ضرغامی در توضیح از انتقادات به عدم‌شباهت و تناسب تندیس‌ها به چهره‌ی واقعی هنرمندان گفت: «طبیعی است وقتی کاری انجام می‌شود آن کار می تواند اثری خیلی‌قوی، خوب و یا ضعیف باشد اما اتفاقی که رخ داد این بود که موجی ایجاد شد و چه کسانی که کار تخصصی انجام داده‌اند و در جریان این اتفاقات هستند و چه آن‌هایی که در جریان نیستند در این موج شروع به نقد کردند و خیلی از اظهارنظرها هم غیرکارشناسی بود». 

وی در ادامه‌ی اظهاراتش به تأیید نخستین علی نصیریان از سردیس خود و سپس رد شباهت و تناسب وی در همسویی با موج پیش‌آمده اشاره کرد و از هنرمندانِ شرکت‌کننده توصیه کرد تا با افرادی که سردیس آن‌ها را می‌سازند در ارتباط باشند. وی در مورد مفاخری که در قید حیات نیستند نیز به هماهنگی‌ همکاران جهت ارتباط مستقیم با خانواده‌ی ایشان اشاره نمود و در پایان امیدواری خود را جهت نصب خروجی این رویداد در سطح شهر بیان کرد. 

حسین‌علی عسگری، عضو شورای سیاست‌گذاری سمپوزیوم در توضیح جزییات این رویداد بیان کرد: «مهم‌ترین اتفاقی که در این دوره شاهد آن هستیم، مربوط به شکل گزینش و داوری آثار است که بسیار جدی و دقیق دنبال شد. در این دوره برخلاف گذشته حضور هنرمندان صرفاً بر ارائه‌ی رزومه از سوی آنان منوط نشد و پس از انتخاب اولیه هنرمندان ملزم به ساخت ماکتی از اثر اجرایی خود شدند تا کیفیت و توانمندی هنرمندان از قبل مشخص شود». 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد