آغاز مرحله‌ی تحویل آثار هشتمین دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی تهران از سوم آذر

آغاز مرحله‌ی تحویل آثار هشتمین دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی تهران از سوم آذر

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹

مرحله‌ی تحویل آثار هشتمین دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی تهران از ۳ آذر آغاز شد و تا ۱۷ آذر امور اداری دریافت آثار انجام خواهند شد. عباس مجیدی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران بیان کرد: «به‌دلایل متعددی که سال گذشته پیش آمد و پس از آن شیوع کرونا، تأخیر زیادی در برگزاری دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی به وجود آمد و در طول ماه‌های گذشته تلاش کردیم راه‌هایی پیدا کنیم تا با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم دوسالانه را برگزار کنیم. از میان ۱۵۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه‌ی دوسالانه، ۴ اثر توسط داوران انتخاب شدند و برنامه‌های مستندسازی آن‌ها در ماه‌های گذشته صورت گرفت. در بخش کیوریتوری حدود ۳۰ اثر انتخاب شدند و همچنین آثاری از هنرمندان مدعو در این دوسالانه وجود دارد و درمجموع بیش از ۹۰ اثر به نمایش درخواهند آمد».

مجیدی در توضیح رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز توضیح داد: «برای رعایت نکات بهداشتی برنامه‌ریزی‌هایی انجام دادیم تا هنرمندان بخش‌های مختلف به‌ صورت پراکنده آثار خود را به تالار وحدت بیاورند و به‌ مرور تا ۱۷ آذرماه فرآیند دریافت آثار تکمیل می‌شود. فضای داخلی و خارجی تالار وحدت برای نمایش مجسمه‌های مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر آثار در فضای داخلی قرار خواهند گرفت اما کارهای بزرگ را در فضای خارجی که شامل خیابان شهریار و فضای باز تالار وحدت است قرار می‌دهیم». 

باتوجه‌به شرایط برخاسته از پاندمی، این دوسالانه بدون مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد و به‌دلیل رقابتی نبودن این رویداد مراسم اختتامیه‌ نیز بسیار مختصر خواهد بود. همچنین سخنرانی‌ها و نشست‌هایی که قرار بر برگزاری آن‌ها در تالار رودکی برای عموم بود لغو شدند و تمامی برنامه‌ها به صورت ضبط‌شده در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. علاوه‌براین برگزاری دوماهه‌ی این رویداد برگزارکنندگان را بر آن داشت تا امکان نمایش دیجیتال آثار را برای علاقه‌مندانی که امکان حضور مستقیم در محل ندارند، فراهم شود. 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد