اثری هنری یا به‌جامانده از بیگانگان؟

اثری هنری یا به‌جامانده از بیگانگان؟

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹

شیء فولادی اسرارآمیز در میان صخره‌های سرخ ایالت یوتا کشف شده است و به نظر می‌رسد کسی نمی‌داند عامل آن چه کسی یا چه چیزیست؟ کارمندان دپارتمان امنیت عمومی یوتا (DPS) هفته‌ی پیش طی گشت‌زنی در منطقه این شیء را مشاهده کردند. پس از مشاهده دو تئوری مطرح شد: اثری هنری یا به‌جامانده از بیگانگان؟ برت هاچینگز، خلبان هلیکوپتر، به رسانه‌‌ها گفت: فکر می‌کنم کاری از هنرمند موج‌ نو یا طرفدار فیلم ادیسه فضایی: ۲۰۰۱ به کارگردانی استنلی کوبریک است. 

این شیء با مشابه آن در رمان علمی-تخیلی (۱۹۶۸) Arthur C. Clarke مقایسه شده است؛ رمانی که بعدها کوبریک فیلم خود را براساس آن ساخت. همچنین عده‌ای به مجسمه‌های مینیمال John McCracken شبیه می‌دانند. این مجسمه که ارتفاع آن سه متر و نیم تخمین زده شد، بنا به اعلام DPS احتمالاً از سال ۲۰۱۵ در این مکان قرار دارد و این با درنظرداشتن سال درگذشت کراکن (۲۰۱۱) رد می‌شود. نظریه‌ی دیگر این اثر را متعلق به هنرمند مکزیکی Perecia Le Fawnhawk که پیش از این در ایالت یوتا کار و زندگی می‌کرد و مجسمه‌های توتمیک در صحرا نصب می‌کرد، می‌داند. وی در گفت‌و‌گو با آرت‌نیوز به ایده‌ی خود برای انجام پروژه‌ی مشابه اشاره کرد اما این اثر را متعلق به خود ندانست. وی در ادامه احتمال داد که این شیء شاید قطعه‌ای گمشده از Richard Serra  یا Ellsworth Kelly و یا سنگ‌ قبر Edward Abbey باشد. عده‌ای دیگر گمان بردند که این اثر از هنرمند آلمانی-نامیبیایی به نام Max Siedentopf است. او یک‌بار پخش‌کننده‌ی خورشیدی Mp3 را درحالیکه آهنگ آفریقا از Toto پخش می‌شد در صحرای نامیب قرار داد. وی به درخواست آرت‌نیوز برای گفت‌و‌گو پاسخ نداده است. 

دپارتمان امنیت عمومی تاکنون محل دقیق این یافته را اعلام نکرد زیرا از گم‌شدن بازدیدکنندگان احتمالی نگران است. DPS درباره‌ی نصب آثار هنری در اماکن عمومی افزود: نصب سازه یا اثر هنری در زمین‌های عمومی تحت مدیریت فدرال بدون توجه به اینکه از کدام سیاره هستید غیرقانونی است.

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد