گزارش تصویری نمایشگاه آنه محمد تاتاری در گالری اعتماد

گزارش تصویری نمایشگاه آنه محمد تاتاری در گالری اعتماد

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹

نمایش آثار آنه محمد تاتاری با عنوان آثار آنه محمد تاتاری

در گالری اعتماد

۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۹

 

در هنر سنتی رازی به‌سادگی بیان نمی‌شود، بلکه به‌جای آن سعی در آفرینش هنری زیبا در خیال است و معمولاً در کارهایشان با رمزوراز که به‌صورت سمبل و نمادها ظاهر می‌شوند، در این کارها جست‌و‌جویی به نقاط مشترک که همان وحدت و باهم بودن و بدون مرز زندگی کردن را در نظر دارد. به‌عنوان‌مثال در تمام کارهای کشورهای خاور دور به‌روشنایی توجه خاصی شده، همانند اینکه ماه در شب نور را از خورشید می‌گیرد، شیخ‌الاشراق معتقد است که کل حیات مبتنی به نور است چون هیچ چیز دیگری جز نور نداریم. این همان نقاط مشترک بین آیین‌ها می‌باشد که ارتباط هنرمندان دیگر را به‌دنبال خواهد داشت. 
آ. م. تاتاری

باوجود آنکه همواره قومیت در میان آثار این هنرمند برجسته می‌نمود اما در این مجموعه انتزاع با رنگ‌ها و فراروی از نمایش زیبایی‌شناسی بومی را نیز می‌توان دید. علاوه‌ بر این استفاده از تکنیک باتیک و وفاداری به نشانه‌های آیینی و سنتی در آثار به چشم بیننده آشنا می‌نمایند؛ حتی اگر با موضوع غریبه باشد. در آثار این نمایشگاه ضیافت‌های آشنا، عاشقانه‌های آشنا و طبیعت آشنا می‌بینیم که هنرمند ضمن رعایت اصل خویش، حفظ نشانه‌های آیینی و سنتی، نشانه‌هایی اندک از زیست امروز را قرار داد مانند مرلین مونرو، ویولون سل، ساکسیفون، دوچرخه و ... .

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد