سیزدهمین دوره‌ی حراج تهران با رکورد فروش ۸۷ میلیارد و ۹۴۳ میلیون تومان

سیزدهمین دوره‌ی حراج تهران با رکورد فروش ۸۷ میلیارد و ۹۴۳ میلیون تومان

دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹

سیزدهین دوره‌ی حراج تهران روز جمعه ۲۶ دی برگزار شد و در این دوره برای نخستین‌بار آثار هنر مدرن و معاصر در کنار هم به فروش رسیدند و رکورد فروش ۸۷ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومان به‌جای گذاشتند. در این دوره ۱۱۰ اثر شامل۹۶ تابلوی نقاشی، ۱۰ اثر مجسمه و ۴ عکس از ۹۶ هنرمند به خریداران پیشنهاد شد که ۲۲ اثر با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان، ۱۹ اثر میان ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان، ۵۷ اثر از میان ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان و ۱۱ اثر زیر ۱۰۰ میلیون تومان به فروش رسیدند و یک اثر از منصور قندریز به فروش نرفت.

رکورد فروش این دوره متعلق به اثری با عنوان «خاطرات امید» از آیدین آغداشلو با قیمت ۱۲ میلیارد تومان است که قیمت پایه‌ی آن توسط حراج‌گزاران ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده بود؛ درحالی‌که انتظار می‌رفت به‌سبب اتهامات آزار جنسی که به وی وارد شده بود حضور این هنرمند در صحنه‌ی هنر ایران تحت‌‌الشعاع قرار گیرد. رکورد فروش دوره‌های پیشین را اثری از سهراب سپهری با قیمت ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در دوره‌ی نهم رقم زد.

سایر آثاری که با قیمت بالاتر از یک میلیارد تومان به فروش رفتند متعلق به هنرمندانی چون پرویز تناولی، حسین زنده‌رودی، محمد احصایی، منیر فرمانفرماییان، فریده لاشایی، رضا درخشانی، ژازه تباتبایی، سهراب سپهری، پرویز کلانتری، مسعود عرب‌ شاهی، محسن وزیری‌ مقدم، رضا درخشانی، واحد خاکدان، مارکو گریگوریان، شهریار احمدی، صادق تبریزی، ابوالقاسم سعیدی، نصرالله افجه‌ای، تیمو ناصری و منوچهر یکتایی بودند.

در این دوره همانند دوره‌های پیشین علاوه‌بر حضور نام‌های آشنا، نام‌های جدید معرفی شدند و آثارشان در کنار آثار هنرمندان تثبیت‌شده به فروش رسیدند.
این دوره از حراج میزبان ۹ هنرمند برای نخستین‌بار بود که اسامی ایشان به قرار زیر می‌باشد:
علی خسروی، محین کیانی، جلال‌الدین مشمولی، محمدرضا منزه، تیمو ناصری، جواد نوبهار، حمید هادی‌نژاد، کیومرث هارپا و داور یوسفی.

پیش از برگزاری حراج در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۴ و ۲۵ دی در محل هتل پارسیان آزادی بازدید عمومی از نمایشگاه آثار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن بود. مراسم حراج نیز روز جمعه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی توسط حسین پاکدل برگزار شد.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد