اخبار کوتاه هفته‌ی اول بهمن ۱۳۹۹

اخبار کوتاه هفته‌ی اول بهمن ۱۳۹۹

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰

تعویق اکسپو شیکاگو ۲۰۲۱

این آرت‌فر که قرار بود نخستین رویداد حضوری سال ۲۰۲۱ در ماه آپریل باشد به‌ صورت دیجیتال به‌همراه سمپوزیوم مجازی از ۲۱ تا ۲۳ ژانویه برگزار خواهد شد. پیش از این قرار بر برگزاری این آرت‌فر در سپتامبر ۲۰۲۰ بود که پس از لغو آن، زمان برگزاری به ۸ آپریل موکول شد. اما اکنون نیز پس از افزایش دوباره‌ی مبتلایان کرونا برگزاری این آرت‌فر در آپریل به تأخیر افتاد و آنلاین برگزار خواهد شد. بنا به اعلام رسمی آرت‌فر به علت ابهام در وضعیت موجود تاریخ مشخصی برای برگزاری اکسپو شیکاگو اعلام نخواهد شد.

نمایش انفرادی آثار افشین پیرهاشمی در گالری ایام

نخستین نمایشگاه گالری ایام در سال ۲۰۲۱ نمایشی انفرادی از آثار هنرمند ایرانی، افشین پیرهاشمی، خواهد بود. این نمایشگاه با عنوان «آیا می‌توانی رازی نگهداری؟» از ۱ بهمن تا ۲۰ اسفند در گالری ایام برگزار خواهد شد.

بالون Trump Baby در موزه‌ی لندن

بالون Trump Baby به موزه‌ی لندن اهدا شد تا بخشی از مجموعه‌ی هنر اعتراضی آن باشد. این بالون در سال ۲۰۱۸ در میدان پارلمان لندن توسط معترضان سفر دونالد ترامپ به این کشور استفاده شد و پس از آن به نمادی در اعتراض‌های گسترده‌ در ایالات متحده علیه ترامپ تبدیل شد. موزه‌ی لندن در بیانیه‌ی خود این بالون را نشانه‌ای مهم از تاریخ اعتراضات لندن از ابتدای قرن ۲۰ تا اعتراضات Black Lives Matter خواند.

خروج آثار هنری کاخ سفید توسط کارکنان ترامپ

خروج یک قاب عکس از ترامپ، مجسمه‌ای از آبراهام لینکلن و یک پرنده‌ی تاکسیدرمی‌شده از کاخ سفید از موارد مشاهده‌شده است. یک روز پس از دومین استیضاح دونالد ترامپ به اتهام تشویق شورش، کارکنان کاخ سفید در حال خروج تعدادی از آثار هنری از کاخ سفید در خودروهای شخصی خود دیده شدند. یکی از این اشخاص مشاور اقتصادی کاخ سفید، پیتر ناوارو، بود که عکس ترامپ و رئیس‌جمهور چین را با خود برد. بسیاری از آمریکاییان این اتفاق را غیرقانونی و این آثار را متعلق به آرشیو ملی دانستند. تاکنون پاسخی به پیگیری‌ها از انجمن تاریخی کاخ سفید که مسئولیت نظارت بر آثار هنری موجود در کاخ را دارد، دریافت نشده است.

پایان شمارش معکوس ریاست‌جمهوری ترامپ

طی ۴ سال گذشته در اسکله‌ی کوئینز تابلویی بزرگ با چراغ‌های قرمز نئونی قرار داشت. این روزشمار دیجیتالی در ماه‌های نخست ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در این مکان نصب شد و آغاز به شمارش معکوس دوران ریاست وی کرد. این کار توسط Matthew Barney و با همکاری چهار هنرمند دیگر (Brandon Stosuy، Jane Lea، Jade Archuleta-Gans و Kenzen Tsutakawa-Chinn) انجام شد. اگرچه بسیاری از مردم به دلیل ابهام این اثر درنیافتند که اعداد چه دلالتی دارند اما سازندگان از آن به‌عنوان نشان اشتیاق بسیاران به پایان این چهار سال یاد کردند. تیم سازنده‌ پیش‌بینی کرده بود که دوران ریاست‌جمهوری ترامپ دورانی پرسروصدا خواهد بود و این روزشمار به‌نحوی تنظیم شد تا در صورت پایان ریاست‌جمهوری ترامپ پیش از ۴ سال عدد صفر را نشان دهد. اگرچه دوران ریاست او پیش از ۴ سال به پایان نرسید اما ۱۴۶۰ روز شمارش معکوس دوباره آغاز نخواهد شد.

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد