معرفی حراج ون هام (Van Ham)

معرفی حراج ون هام (Van Ham)

سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰

کارولا ون هام، مورخ هنر، در ۱۹۵۹ خانه‌ی حراج Kunsthaus Am Museum را در زادگاهش، کلن، تأسیس کرد. او به‌عنوان نخستین متصدی حراج زن اروپایی به‌سرعت با خوش‌بینی بالا، هوش تجاری و دانش دقیق، شرکت را به بهترین مجموعه‌ی خانه‌های حراجی آلمان تبدیل کرد.

پسر او، مارکوس آیزنبیس، در سال ۱۹۹۶ مدیر این تجارت شد. مارکوس آیزنبیس، این حراجی را با حفظ سنت‌هایش به شرکتی مدرن و رقیبی مطرح در سطح جهانی تبدیل کرد. اولین حرکت و گام بزرگ، جابه‌جایی به یک محل بزرگ‌تر در ۱۹۹۹ بود. این تیم جوان و پویا مشخصاً به دلیل تعهد و پایداری متمایز بودند. کمپانی در تابستان ۲۰۱۴ به ساختمان جدیدش منتقل شد و از هر لحاظ استانداردهای جدیدی در این صنعت پایه گذاشت. کمپانی ون هام نه‌تنها تعهد آشکار خود را به کلن اثبات کرد، بلکه دستاوردهای اقتصادی شهر را هم تثبیت کرد. ون هام سالانه به طور متوسط ۱۸ حراج و ۳۵ حراج آنلاین در زمینه‌های هنر مدرن، هنر پساجنگ و هنر معاصر، هنرهای زیبا، هنرهای تزئینی و جواهرات و ساعت برگزار می‌کرد. مسیری که به موفقیت کنونی ون هام  منجر شد از تعادل بین دغدغه‌های مکمل تشکیل‌شده؛ از یک سو، مدرن‌سازی با تمرکز بین‌المللی و از سوی دیگر حفظ سنت‌های اثبات‌شده. شبکه‌ای از دفاتر بین‌المللی و کارشناسی روزانه و منظم آلمان، ون هام را به هدفش نزدیک کرد. مجله‌ی هنر که مشتری ون هام بود با پرداختن به رخدادهای مهم حراجی‌ها و تخصیص مقدار قابل‌توجهی از سرمقاله‌هایش، این حراجی را در آلمان منحصربه‌فرد کرد.

وقتی جهان به عصر دیجیتال رسید، ون هام نقش پیشرویی در آلمان ایفا کرد. ون هام تنها خانه‌ی حراج ملی بود که با تمرکز بر مدرنیسم و هنر معاصر، پیشنهاد نمایشگاه آنلاین را داد و بدین‌ترتیب به‌موقع با تغییرات سازگار شد. مزایده‌های آنلاین، که کاملاً تجربه‌ی نوینی در مقوله حراج آثار ارائه می‌داد، به فاصله‌ی دو هفته پرتفولیوی این حراجی را کامل کرد. از ماه ژانویه ۲۰۱۹، ون هام تنها حراجی آلمان بود که درگاه مزایده‌ی آنلاین خودش را داشت و امکان راه‌اندازی مستقل زمینه‌های گسترده‌ی تکنولوژی را ممکن کرده بود. ون هام علاوه بر این که می‌توانست کاتالوگ‌های مزایده‌هایی که فیزیکی برگزار می‌شوند را دیجیتالی نمایش دهد و امکان مشارکت آنلاین در روند مناقصه را می‌داد، بنیان‌گذار نوآوری متفاوتی درزمینهٔ حراج آنلاین نیز بود. همچنین، اطلاعات خریداران بر سرورهای آلمان بایگانی و منحصراً به‌وسیله کمپانی ون هام مدیریت می‌شود.

فعالیتهای علمی:

ون هام تنها به دلیل حراجی‌هایش متمایز نیست، بلکه تمایزش به واسطه‌ی فعالیت‌های علمی وسیع و منحصربه‌فرد آن است. ون هام از طریق تحقیقات هنری مداوم، پیوندی بین شبکه‌های فعالیت علمی و بازار هنر به وجود می‌آورد.

انتشارات کمپانی، انتشارات هنری ون هام، در ۲۰۰۶ پایه‌گذاری شد. این شاخه‌ی علمی ون هام بر انتشار کاتالوگ‌های مهم آثار متمرکز است. 

این کمپانی با نهاد هنری خود  بار دیگر نیز تعهدی نشان داد که در آلمان بی نظیر است: مدیریت حرفه‌ای میراث هنرمند پس از مرگش. هدف این است که هنرمند و اثرش را حتی بعد از مرگ زنده نگه دارند. در حال حاضر نهاد هنری ون هام  مسئول رسیدگی به میراث پس از مرگ این هنرمندان است: Bernd Berner (1930–2002), Karl Fred Dahmen (1917–1981), Friedrich Gräsel (1927–2013), Karl Hofer (1878–1955), Tata Ronkholz (1940–1997), Bernard Schultze (1915–2005), Ursula Schultze-Bluhm (1921–1999) and Sarah Schumann (1933–2019).

 فضایی برای ملاقات:

ون هام  با برنامه‌های منظم رویدادهای متعدد هنری در سطوح بالا و حرفه‌ای برای مورخان هنر، مجموعه‌داران و علاقه‌مندان هنر ارائه می‌دهد. طیف وسیعی از حراج‌های ویژه نیز برگزار می‌شوند، به‌عنوان مثال حراج Thonet در کنار برنامه‌ی گسترده‌ای برای نمایشگاه‌هایش یا نمایشگاهی که امسال برای هنرمند برلینی سارا شومن برگزار شد. همچنین ون هام سمپوزیوم‌هایی ترتیب می‌دهد مثل «معیار انسانی: گذار نسل چطور توسط هنر ممکن می‌شود» و در ادامه‌ی این فعالیت‌ها نیز چاپ نشریات گسترده و همچنین مراسم جوایز کیوریتورها قرار دارد که در همکاری با مجله‌ی هنر شروع و به سرعت به مراسم جوایز مطرحی در نوع خود تبدیل شد. بهترین کیوریتورها از کشورهای آلمانی زبان هرسال اینجا، در ون هام با یکدیگر دیدار می‌کنند.

برنامه‌های منظم ون هام شامل:

- مقاله‌های آکادمیک با موضوعات مختلف مناسب متخصصان خارجی

- گفتگوی هنرمندان 

- رویدادهایی با موضوع مشخص

- تور‌هایی راهنمای پیش‌نمایش حراج‌ها

- رویدادهایی با هدف دسترسی‌پذیر‌کردن هنر و بازار هنر برای نسل جوان است. 

حمایت از نسل جدید حرفه‌ای‌های هنر:

پیشرفت حرفه‌ای نسل جوان مورخین هنر برای ون هام، امری ضروری به شمار می‌رود. ون هام علاوه‌بر ارائه‌ی کارآموزی و ایجاد فرصت برای کارآموزان، دوره‌هایی برای خرده‌فروشان هنر و همینطور سمینارهایی برای توسعه‌ی حرفه‌ای مهیا می‌کند.

ساختمان این خانه‌ی حراج بیانیه‌ای واضح است و مفهوم ون هام را منعکس می‌کند. واضح است که طنینی از باهاوس در تداوم سنت‌های کمپانی جاریست. این ساختمان با حفظ ظاهر کلاسیک خود، معاصر است. تمرکز آینده‌ی این خانه‌ی حراج بر هنر معاصر خواهد بود. به مدت ۵ سال، بخش مدرن، هنر پساجنگ و هنر معاصر بالاترین سودآوری را برای کمپانی داشت. ون هام با تعهد به سنت‌هایش همواره کل‌نگر باقی خواهد ماند. 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد