گزارش تصویری نمایشگاه در بین - شماره ۱ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو

گزارش تصویری نمایشگاه در بین - شماره ۱ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو

پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰

نمایش آثار جمعی از هنرمندان با عنوان در بین - شماره ۱

در بنیاد پژمان کارخانه آرگو

۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

 


«دربین - شماره ۱» نخستین دوره از مجموعه نمایشگاه‌های انفرادی است که توسط بنیاد پژمان: کارخانه‌ی آرگو برگزار خواهد شد. این نخستین، شامل سه مجموعه‌ی مستقل از ندا سعیدی، علی میرعظیمی و محمد حسن‌زاده است که هرکدام در سه فضای مستقل در کارخانه‌ی آرگو به نمایش درآمدند. نمایش همزمان آثار این سه هنرمند راوی مشابهت و همچنین تمایز است.

پروژه‌ی «دو سایه‌ی سبز» مجموعه‌ای است از چیدمان‌های چندرسانه‌ای که ندا سعیدی از سال ۱۳۹۴ آغازید. او با پژوهش به روایت «داستان/تاریخ‌» پرداخت. او در این مسیر با استفاده از مواد و انتظام آن‌ها پرسش‌هایی از ترجمان تبعات صنعتی‌سازی بر مدرنیزاسیون در نسبت با مجسمه، زبان مورد استفاده در بیان تجربیات از منظر گروه‌های مختلف و ترجمان «داستان/تاریخ» به مواد و فرم را پاسخ گفت.

در نمایشگاه «به آوازِ تیرْ تیر» علی میرعظیمی با چیدمان و طراحی صدا و همچنین با توجه به تاریخ مدرن و معاصر ایران بخشی از حافظه را بیدار می‌کند. گویی رنگ، صدا و چیدمان میدانی مغناطیسی است که جریان‌های الکتریکی ضعیفی را برای یادآوری آنچه از سر گذشته و آنچه پیش‌روست، ایجاد می‌کند.

آثار محمد حسن‌زاده در نمایشگاه با عنوان «نفت:ارتفاع عمق» آمیزه‌ای از هنر و علم به پشتیبانی تاریخ و طبیعت است. او با آزمایش و پژوهش بر «جغرافیای نفتیِ» برخاسته از کشف نفت در جنوب غربی ایران، مناسبات تازه‌ی انسان محلی در این جغرافیا، تغییرات اقلیمی و همچنین تقسیمات و طبقه‌بندی‌های تازه به خلق این مجموعه پرداخت. تلاقی بی‌واسطه‌ی او با اقلیم نفت‌خیز در کنار ایده‌ی نفت به عنوان انحراف از سیر خطی به تحقق این مجموعه منجر شد.

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد