اخبار کوتاه هفته‌ی چهارم فروردین ۱۴۰۰

اخبار کوتاه هفته‌ی چهارم فروردین ۱۴۰۰

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰

دستگیری سارق دو تابلوی نقاشی ونگوگ و هالس 
در سال ۲۰۲۰ دو اثر از دو موزه‌ی هلند یکی متعلق به ون گوک و دیگری متعلق به هالس ربوده شدند. پلیس هلند اعلام کرده است که مظنون به سرقت این دو اثر را که مردی ۵۸ ساله است، در شهر بارن در نزدیکی موزه‌ی لارن، محل نگهداری اثر ون گوک، دستگیر شد. با وجود دستگیری این مظنون همچنان این دو اثر مفقودند. 
اثر هالس پیش از این دو بار در سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۱۱ ربوده شد. نخستین بار پس از سه سال و دومین بار پس از شش ماه یافته شد.

پرداخت ماهانه به هنرمندان به ‌عنوان بخشی از برنامه‌ی احیای اقتصادی در سان‌فرانسیسکو
در سان‌فرانسیسکو طی برنامه‌ای آزمایشی به ۱۳۰ هنرمند به مدت ۶ ماه مبلغ ۱۰۰۰ دلار پرداخت خواهد شد به این امید که هنرمندان به جای پرداختن به شغل دوم بر فعالیت هنری خود متمرکز شوند. برنامه‌ای مشابه در سنت پاول توسط یک سازمان مردم نهاد با حمایت مالی دو بنیاد اجرا خواهد شد. طی این برنامه به ۲۵ هنرمند محلی واجد شرایط مبلغ ۵۰۰ دلار به مدت ۱۸ ماه پرداخت خواهد شد. شهردار سان‌فرانسیسکو در بیانیه‌ای اعلام داشت: «می‌دانیم که بحران سلامت بر هنرمندان بالاخص هنرمندان رنگین‌پوست تأثیر خواهد گذاشت. اگر ما به احیای هنر یاری رسانیم، هنر نیز به بهبود سان‌فرانسیسکو کمک خواهد کرد».
بحث بر سر درآمد تضمین‌شده (درآمد پایه‌ی جهانی) برای هنرمندان طی سال گذشته به عنوان راه حل اثرات اقتصادی برخاسته از پاندمی آغاز شد.

ساتبیز از برنامه‌ی فروش یک مجموعه‌ی NFT خبر داد
این خانه‌ی حراج اعلام کرده است که Pak، هنرمند دیجیتال ناشناس، مجموعه‌ی NFT تازه‌ای را رونمایی خواهد کرد. این مجموعه با عنوان The Fungible Collection در تاریخ ۲۳ فروردین در پلتفرم هنر دیجیتال Nifty Gateway به عنوان نخستین همکاری با این پلتفرم، به فروش خواهد رسید.
این هنرمند در روزهای منتهی به حراج شش اثر دیگر رونمایی خواهد کرد که از این میان دو اثر در خانه‌ی حراج ساتبیز به فروش گذاشته خواهد شد.

نقاشی پیکاسو از معشوقه‌اش در حراج کریستیز
پرتره‌ای از معشوقه‌ی پیکاسو متعلق به سال ۱۹۳۲ در حراج هنر قرن ۲۰ کریستیز نیویورک در تاریخ ۲۱ اردیبهشت با قیمت تخمینی ۵۵ میلیون دلار به فروش گذاشته خواهد شد. این اثر تصویری از ماری ترز والتر است که منبع الهام پیکاسو در میانه‌ی ازدواج پرهیاهویش با اولگا خوخلوا بود. این اثر برخلاف سایر آثاری که پیکاسو با الهام از والتر خلق کرد، زنی هوشیار را نشان می‌دهد.
آخرین فروش این اثر در حراج ساتبیز لندن به سال ۲۰۱۳ و با قیمت ۴۴.۸ میلیون دلار بود.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد