اخبار کوتاه هفته‌ی اول اردیبهشت ۱۴۰۰

اخبار کوتاه هفته‌ی اول اردیبهشت ۱۴۰۰

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰

تاکاشی موراکامی فروش NFT خود را متوقف کرد
این هنرمند ژاپنی که فروش NFT خود را چند روز پیش آغاز کرد طی بیانیه‌ای خبر از توقف آن داد تا برای مالکیت امن آثار NFT برای مجموعه‌داران/مالکان تدبیری بیندیشد. با همین هدف او و تیمش پژوهشی برای ارزیابی و بررسی شاخص‌های متعدد را آغاز خواهند کرد. موراکامی در اینستاگرام خود از تمامی کسانی که قیمت پیشنهاد کردند عذرخواهی کرد و اظهار امیدواری کرد تا علت این توقف که سهولت و راحتی در خرید است، درک شود.

فروش ۱۷ میلیون دلاری ساتبیز در نخستین حراج NFT خود
این حراج در همکاری با پلتفرم Nifty Gateway و با فروش آثاری از هنرمند ناشناس، پَک، طی سه روز برگزار شد. این مجموعه‌ی NFT شامل یک اثر با نسخه‌ی نامحدود و دو اثر خاص بود که درآمد حاصل از مجموع فروش آن‌ها ۱۷ میلیون است. 

نیوشا توکلیان از برندگان رقابت عکس ۲۰۲۱ ورد پرس فوتو
این عکاس ایرانی با عکسی از مراسم بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی به عنوان مقام سوم  بخش تک‌عکس اخبار عمومی ورد پرس فوتو انتخاب شد. 

فرشته اصلاحی از برندگان رقابت عکس ۲۰۲۱ ورد پرس فوتو
مجموعه‌ی عکس فرشته اصلاحی در بخش قصه‌ها از بخش ورزشی به عنوان سومین مجموعه‌ی برتر انتخاب شد. این مجموعه با عنوان «اندیشه‌ی پرواز» شامل تصاویری از زندگی یک پارکور‌کار سابق با ضایعه‌ی نخاعی است.

فریز لس آنجلس ۲۰۲۱ لغو شد
سومین دوره‌ی فریز لس آنجلس که قرار بود تابستان امسال برگزار شود به دلیل ادامه‌ی محدودیت‌های برخاسته از پاندمی کرونا لغو شد. این دوره که قرار بر برگزاری آن در تیر بود اکنون لغو و به بهمن موکول شده است. این آرت‌فر در سال ۲۰۲۲ در مکانی جدید برگزار خواهد شد. 

برگزاری آرت بازل هنگ کنگ با محدودیت تعداد شرکت‌کنندگان
آرت بازل هنگ کنگ ۲۰۲۱ با حضور ۱۰۴ گالری از ۲۳ کشور جهان اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد که در این میان تنها ۳۲ گالری از خارج از آسیا حضور خواهند داشت. در این دوره برای گالری‌هایی که به دلیل محدودیت سفر حضور فیزیکی‌شان ناممکن بود، غرفه‌هایی مستقل با نمایندگانی از طرف آرت بازل فراهم شده است. همچنین موازی با رویدادهای حضوری، بازدید مجازی در اتاق‌های نمایش ممکن خواهد بود. 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد