اخبار کوتاه هفته‌ی سوم اردیبهشت ۱۴۰۰

اخبار کوتاه هفته‌ی سوم اردیبهشت ۱۴۰۰

دوشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۰

کشف دو اثر از دوره‌ی رنسانس طی بازسازی موزه‌ای در فلورانس
کارگران ساختمانی حین بازسازی موزه‌ی Uffizi در فلورانس دو نقاشی دیواری متعلق به اوایل قرن ۱۶ را یافتند. بنا به گزارشِ موزه دو قرن پیش فردی ناشناس این نقاشی‌ها که تصویر دو دوک هستند را پیش‌ از آنکه روی آن‌ها با گچ پوشانده شود، محافظت کرد.

حراج خیریه به نفع پناهجویان و آوارگان سوری
این حراجِ آنلاین ۹ اردیبهشت با همکاری کمیساریای عالی پناهندگی (UNHCR) در سایت آرتسی با حضور داوطلبانه‌ی هنرمندان و گالری‌ها برگزار شد. در این حراج آثار هنرمندانی چون طلا مدنی، علی بنی‌صدر، امیر ح. فلاح، رها رئیس‌نیا، شری هووسپیان به فروش رسیدند.

ثبت رکوردی تازه در نخستین حراج NFT فیلیپس 
پس از رکوردهای فروش NFT که متعلق به Beeple و Pak هستند، اثری از هنرمند کانادایی با نام Mad Dog Jones رکورد سومین اثر گران‌قیمت NFT را به خود اختصاص داد. این اثر پس از حراجی دوهفته‌ای با قیمت ۴.۱ میلیون دلار به فروش رسید.

لغو حراج NFT اثری از باسکیا با امکان تخریب نسخه‌ی اصلی
حراج این اثر که قرار بود در پلتفرم OpenSea با قیمتِ پایه‌ی یک اِتِریوم، معادل حدودا ۳ هزار دلار لغو شد. بنا به اعلام شرکت Daystorm خریدار می‌توانست اجازه‌ی تخریب نسخه‌ی اصلی اثر را داشته باشد. اما این حراج با توجه به حقوق هنرمند لغو شد.

چهره‌ی یک هنرمند آسیایی؛ آیکون تازه‌ی کلاب هاوس
تصویری از هنرمند آسیایی-آمریکایی، دورو کاتائوکا، به عنوان آیکون کلاب هاوس انتخاب شد. این هنرمند که بنیانگذار «کلاب هنر» از اولین و بزرگ‌ترین کلاب‌های هنری کلاب‌هاوس و از برگزارکنندگان کمپین‌های ضدنژادپرستی است. 

قطع همکاری جف کونز با گاگوسیان و زویرنر

جف کونز، گران‌ترین‌ هنرمند زنده‌ی جهان، همکاری خود با دو گالری گاگوسیان و زویرنر را قطع کرده است. این قطع همکاری مصادف با آغاز همکاری انحصاری با گالری پِیس (Pace) است. نخستین نمایشگاه کونز در گالری پِیس نمایش تک‌اثر در سال ۲۰۲۲ خواهد بود و نمایشی بزرگ‌تر در سال ۲۰۲۳ برگزار خواهد شد. 

نمایشگاه بنکسی: نابغه یا خرابکار؟

تابستان امسال در نیویورک نمایشگاهی با بیش از ۸۰ اثر بنکسی به همراه یک اثر واقعیت مجازی برگزار خواهد شد. این نمایش تاکنون در ۱۵ شهر جهان برگزار شده است و به‌زودی در لس‌‌آنجلس نیز برگزار خواهد شد. در برگزاری این نمایش‌ها بنکسی به عنوان هنرمند مستقل از سیستم هیچ‌گونه دخالت و همکاری ندارد.

خیزش بازار آثار ژان میشل باسکیا در حراجی‌ها
دو اثر از باسکیا به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در دو حراج کریستیز و ساتبیز به فروش خواهند رفت. اثر «در این مورد»‌ (۱۹۸۳) در تاریخ ۲۱ اردیبهشت طی حراج هنر قرن بیست‌و‌یکم کریستیز با قیمت پایه ۵۰ میلیون دلار و اثر دیگر با نام «در مقابل مدیچی» (۱۹۸۲) در حراج هنر معاصر ساتبیز با قیمت ۳۵ تا ۵۰ میلیون به فروش خواهند رفت. این دو بنا به خیزشی که در بازار آثار این هنرمند پدید آمد، انتخاب شدند. ماه گذشته اثر «جنگجو» (۱۹۸۲) با قیمت ۴۱.۸ میلیون دلار در کریستیز هنگ کنگ به فروش رفت. 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد