گزارش تصویری نمایشگاه Desert X

گزارش تصویری نمایشگاه Desert X

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

عنوان: Desert X
برگزارکننده: دوسالانه‌  Desert X
هنرمندان: Zahra Alghamdi, Ghada Amer, Felipe Baeza, Judi Chicago, Serge Attukwei Clottey, Nicholas Galanin, Alicja Kwade, Oscar Murillo, Christopher Myers, Eduardo Sarabia, Kim Stringfellow, Xaviera Simmons, Vivian Suter 
تاریخ برگزاری: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
____
نمایش Desert X با نگاه به بیابان به عنوان فضا و ایده و تصدیق واقعیت زیست افراد در این محیط که زمینه‌ی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داستان‌ها و روایات را شکل می‌دهند، برگزار شده است. Desert X امسال از نخستین تجربه‌های هنری در فضای آزاد پس از آغاز پاندمی با امکان بازدید همگانی است. این رویداد شامل آثاری است که به صورت جمعی پرسش‌هایی ضروری از گذشته و تصوراتی از آینده‌ی مشترک را طرح می‌کند. 
Desert X محصول دوسالانه‌ی Desert، سازمان خیریه‌ی غیرانتفاعی در کالیفرنیا است که به صورت متناوب نمایشگاه‌هایی از چیدمان‌ هنرمندانِ تحسین‌شده‌ی بین‌المللی در بیابان‌ها برگزار می کند. اصول و اهدافِ راهنمای آن شامل برگزاری نمایشگاه‌های هنری عمومی هماهنگ با شرایط بیابانی و اجتماعات بومی، ترویج مبادلات فرهنگی و برنامه‌های آموزشی که به بهبود گفت‌وگو و تفاهم میان فرهنگ‌ها و اجتماعات در مورد موضوعات هنری، اجتماعی و تاریخی منجر می‌شود و همچنین فراهم‌آوردن پلتفرمی برای هنرمندان از سرتاسر جهان که به مسائل بوم‌شناختی، فرهنگی، معنوی و سایر موضوعات وجودی می‌پردازند. 
تاریخچه‌ی Desert X کوتاه اما بسیار برجسته است. این سازمان بر اساس عشق به هنر معاصر، توانایی آن برای ایجاد گفت‌وگوهای میان‌فرهنگی و با مشارکتِ همزمانِ هنرمندان و مخاطبانی بر پا شده است که دیوارهای موزه‌ها و گالری‌ها را خفقان‌آور می‌یابند. رسالت این سازمان همواره جاه‌طلبانه بوده است چرا که همواره کوشیده است تا نمایشگاه‌هایی برگزیده از آثار مکان‌ویژه‌ی هنرمندانِ بین‌المللی برگزار کند؛ هنرمندانی که می‌توانند زیبایی محیط بیابانی را چند برابر کنند و در عین حال، برای مسائل بسیار مهمِ شهروندانِ دنیای امروز پاسخی بصری بیافرینند.
نخستین در سال ۲۰۱۷ با آثاری از ۱۶ هنرمند برای مکان‌هایی از پارک حفاظت‌شده‌ی وایت‌واتر تا دره‌ی کواچلا را خلق کردند. دومین نمایشگاه در سال ۲۰۱۹، با مشارکت ۱۸ هنرمند برگزار شد که کارهایشان مجدداً در امتداد آن دره قرار گرفته بود اما این بار با چیدمان‌هایی پیرامون، درون یا روی دریای سالتون، به دامنه‌های جنوبی آن می‌رسید. این سازمان در سال ۲۰۲۰ نخستین نمایشگاهِ خود بیرون از ایالات متحده‌‌ را برگزار و کمک نمود تا پروژه‌ای در بیابان العلاء عربستان سعودی با حضور هنرمندانی از سراسر آن منطقه به همراه هنرمندانی از اروپا و آمریکا تحقق یابد. در سال ۲۰۲۱ که سال پاندمی جهانی، اعتراضات سیاسی و ضدنژادپرستی است، Desert X نمایشگاهی با ۱۳ اثر از ۱۳ هنرمند را برگزار کرده است.

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد