گزارش تصویری نمایشگاه «انسانم من، رنج برده‌ام من، سر از اینجا در آورده‌ام» در گالری طراحان آزاد

گزارش تصویری نمایشگاه «انسانم من، رنج برده‌ام من، سر از اینجا در آورده‌ام» در گالری طراحان آزاد

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

نمایش آثار فرشید ملکی با عنوان انسانم من، رنج برده‌ام من، سر از اینجا در آورده‌ام

در گالری طراحان آزاد

۱۷ اردیبهشت تا ۴ خرداد ۱۴۰۰

«احساساتی چون رنج وجود دارد. نخستین وسیله‌ای که طبیعت برای تسکین رنجی به ما ارزانی می‌دارد اشک است. گریستن خود تسکین است. گفت‌گوی با دوستان تسکین بیشتری می‌بخشد و نیاز به تسکین می‌تواند ما را تا به سرحد سرودن شعر براند. به‌همین‌سبب مردی تا خود را گرفتار و غوطه‌ور در رنج یافت، در حالت تجسم آن است و احساس می‌کند که تسکین‌ یافته است. آنچه تسکین بیشتری می‌بخشد افاده‌ی رنج است با کلام، آواز، صدا و شکل. این وسیله‌ی اخیر ثمربخش‌تر است. عینیت احساسات خصلت شدید و فشرده‌ی آن را باز می گیرد، می‌توان گفت که آن را خارج از ما و غیرشخصی می‌کند و بدین‌ترتیب رنج به‌شدت تسکین می‌یابد». 

هگل، جلد اول درسگفتارهایی پیرامون زیبایی‌شناسی

آخرین نمایش آثار فرشید ملکی با عنوان «انسانم من، رنج برده‌ام من، سر از اینجا درآورده‌ام» در گالری طراحان آزاد در حال برگزاری است. این نمایشگاه که شامل ۲۳ اثر بر کاغذ و در ابعاد یکسان است از تاریخ ۱۷ اردیبهشت آغاز شد و تا ۴ خرداد ادامه خواهد داشت.
فرشید ملکی، نقاش ایرانی و از هنرمندان نسل دوم مدرنیسم ایرانی، فارغ‌التحصیل مقطع لیسانس رشته‌ی گرافیک از دانشکده‌ی هنرهای تزئینی در سال ۱۳۴۷ و فارغ‌‌التحصیل فوق‌لیسانس نقاشی از دانشگاه ردینگ انگلستان در سال ۱۳۵۷ است. این هنرمند طی سال‌های فعالیت خود از آثار انتزاعی در دوره‌ی اول موسوم به دوره‌ی تالار قندریز به سمت اکسپرسیونیسم و سوررئالیسم به عنوان دوره‌ی دوم فعالیت خویش رفت. دوره‌ی دوم فعالیت او که از حدود سه دهه پیش آغاز شد، تا به امروز ادامه دارد. 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد