گزارش تصویری نمایشگاه شِ-کاف در گالری امروز

گزارش تصویری نمایشگاه شِ-کاف در گالری امروز

دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰

نمایش آثار مجید فعال با عنوان شِ-کاف

در گالری امروز

۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
 

هرکدام از ما در جایی برای ساختن یا ساخته‌شدن زاده شده‌ایم. اما به دنبال یک خط می‌رویم و می‌رویم. زمین‌هایمان را رها می‌کنیم و از خود فاصله می‌گیریم. این فاصله باعث تغییر طبیعت می‌شود.
جاده‌ها ساخته شده‌اند تا فاصله‌ی میان ما و زمین را دورتر کنند، زمینی که زیر پای ماست.*

مجید فعال طی سال‌های اخیر با تمرکز بر طبیعت زادگاهش، رودبار، به خلق اثر پرداخت و آخرین نمایشگاهش در گالری امروز نیز حکایت ولادت‌گاه اوست. فاصله و شکافی که میان او و آن جغرافیا وجود دارد، مسئله‌ی مهاجرت، قطع پیوند با طبیعت و نیز جاده که هم پیوند و نزدیکی را موجب می‌شود و هم گسست و انفصال را، جان‌مایه‌ی نقاشی‌های او را فراهم نموده‌اند. 

«بالا و پایین آمدن از کوه‌ها به من زوایای دید مختلف داده است و من هم از زوایای مختلف و اغلب از بالا و از فاصله‌ی دور نقاشی می‌کنم. همچنین گاهی در کارگاهم به کمک خاطرات و عکسها به نقاشی می‌پردازم. همیشه کودکی‌ام و خاطرات زندگی‌ام در روستای پاکده مرا وادار به مرور خاطرات می‌کند. به عواملی که امروز باعث نبود من در آن جغرافیا می‌شوند فکر می‌کنم.»

مجید فعال، متولد ۱۳۶۵ گیلان و دانش‌آموخته‌ی نقاشی از دانشگاه بزرگمهر اصفهان است. او که ۱۷ سال است به هنر نقاشی مشغول است طی پنج سال اخیر به طبیعت گرایش یافته است. 

 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد