گزارش تصویری نمایشگاه شاهد مقدس، ارعاب مقدس در گالری پِیریش هاینِن

گزارش تصویری نمایشگاه شاهد مقدس، ارعاب مقدس در گالری پِیریش هاینِن

پنجشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۰

عنوان: شاهد مقدس، ارعاب مقدس
گالری: پِیریش هاینِن
هنرمند: مایشا محمدی
تاریخ برگزاری: ۲۱ اردیبهشت تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

_____

نقاشی‌های انتزاعی و بزرگ‌ْمقیاسِ مایشا محمدی فضای گالری را با وضوحی چشمگیر و رنگارنگ پر می‌کنند. هریک از آثار او با استفاده از ثبتِ نمادهایی ارزشمند و نشانه‌های شاعرانه تولید شده‌ است. کشف لحظاتی که با زبان شخصیِ هنرمند بازگو شده‌اند، زمان و مکان را با هویت درهم پیچیده است. در این مجموعه‌ آثار جدید، محمدی رنگ را به ظرافت و استعاری نشان می‌دهد و رنگ‌آمیزی را به سان ردپایی که بر بوم نقاشی فرو می‌ریزد، به کار می‌برد.
محمدی با دست‌هایش به رنگ‌آمیزیِ بوم نقاشیِ می‌پردازد و همواره در نقاشی‌هایش هم شکل می‌سازد و هم نقش‌هایی نامنظم. این تصاویر ایما و اشاره‌ای به خودیِ خود و به کمک روند آفرینش‌شان ایجاد می‌شوند. این هنرمند خود را از آسیب‌پذیریِ امر حاضر آزاد می‌کند و فضایی را برای ظهور پیچیدگی به وجود می‌آورَد.
آثار محمدی بازتاب‌دهنده‌ی توازنی ظریف مابین کنترل و آزادی است که در‌عین‌حال، خامی یا کاستی را صمیمانه در تنوعی از خرده‌نشانه‌هایش در آغوش می‌کشد. انرژی از هر اثر به اثری دیگر جریان می‌یابد و قدرت زندگی به خط و رنگ تبدیل می‌شود. این هنرمند با بهره‌گیری از قلم‌مویی ظریف، معنای سنتی خط را از خطوطِ ترازِ آن آزاد می‌کند و اجازه می‌دهد که جان‌مایه‌اش بشکفد. خطوط نازکی که بر فرازِ زمینه‌ای بی‌رنگ یا لایه‌ای با رنگِ رقیق شناورند، حسِ بی‌وزنی را القا می‌کنند. گرته‌برداری‌ها بر شکل تحولشان اثر می‌گذارند و اجازه می‌دهند تا تصویرسازی‌ها رشد و پرورش یابند و با تمایزاتی اتفاقی و طبیعی آشکار شوند. شیوه‌ی او در تجزیه‌ی برداشت‌های بصریِ پیشین ذاتاً به فهمِ همیشگیِ بیننده از آثار او شکل می‌بخشد. 
محمدی در طی مراحلِ مختلف روند کارش، با کنار هم چیدنِ بوم‌هایی بکر، رنگ را به شیوه‌ای کمینه‌گرا (کاهش‌یابنده) به کار می‌برد. او لحظه‌ها را با بهره‌گیری از خودآگاهی که در ذات خود پیچیده و تودرتو و آشکارا مطابق تاریخ آن است، ویرایش می‌کند. هر نشانه آکنده از احساس می‌شود و تقریباً می‌توان آن را به‌مانند میدان دیدی نامحسوس اما تأثیرگذار احساس کرد که در آن، یک خطْ در میانه‌ی حرکت رنگ را تغییر می‌دهد. 
مایشا محمدی (متولد ۱۹۸۰ در لس‌آنجلس) مدرک کارشناسی‌ارشد خود را از کالج هنر کالیفرنیا و مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی علوم شناختی از دانشگاه کالیفرنیا دریافت نموده است. به‌تازگی آثار محمدی در نمایشگاه‌هایی انفرادی در گالری نیسِل بوشِن در نیویورک و گالری هالسی مک‌کِی در ایست‌هَمپتونِ نیویورک و همچنین در نمایشگاه‌های گروهی در گالری بلوم اند پو در لس‌آنجلس، ماسیمو دِکارلو وی‌اسپِیس در ایتالیا، گالری سطلنتیِ استکهلم و گالری آرتوال در بیروت به نمایش درآمدند. او اخیراً در پنلی جمعی در مؤسسه‌ی هنرهای معاصرِ لس‌آنجلس، تحت عنوان «هنرمندان انتزاعیِ بیپاک (جنبش مردمان بومی، سیاه‌پوست و رنگین‌پوست) چه کسانی هستند؟» در کنار لورا اُئِنز و لیزا دایان وِج‌وُرث مشارکت داشته است؛ پنلی که به منظور مباحثه و پژوهش درمورد ایجاد یک راهنما برای هنرمندانِ انتزاعیِ ببیپاک برگزار شد.
 

در حال بارگذاری تصاویر loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد