اخبار کوتاه هفته‌ی دوم خرداد ۱۴۰۰

اخبار کوتاه هفته‌ی دوم خرداد ۱۴۰۰

پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰

همراهی گروهی از هنرمندان با مردم فلسطین

طی همکاری پروژه‌ی هنرمندگردان بالکن، گالری اُ و ساختمان کندوان، پرچم فلسطین در حمایت از مردم این کشور روز ۵شنبه بر نمای بیرونی گالری اُ و ساختمان کندوان نصب شد. اما روز جمعه همزمان با افتتاحیه نمایشگاه علیرضا معصومی در گالری اُ، پرچم نصب شده بر روی این ساختمان به درخواست این هنرمند جمع‌آوری شد. دلیل او برای این درخواست «عدم برداشت سیاسی از کارهای‌ش» عنوان شده است.

کمک مالی ۳.۵ میلیون دلاری مدیر عامل توییتر به هنرمندان
جک دورسی، مدیرعامل توییتر، ۳.۵ میلیون دلار برای حمایت از برنامه‌ی درآمد تضمینی هنرمندان پرداخت. درحالیکه سن‌فرانسیکو برای پرداخت کمک مالی به هنرمندان آماده می‌شود خیریه‌ی Start Small، متعلق به جک دورسی، مبلغ ۳.۵ میلیون دلار پرداخت. پیش از دریافت اعانه قرار بر پرداخت هزار دلار به ۱۳۰ هنرمند به مدت ۶ ماه بود. اما اکنون امکان پرداخت هزار دلار به ۱۸۰ هنرمند به مدت ۱۸ ماه وجود دارد. 

سرقت مصنوعات سلطنتی قلعه‌ی آروندل به ارزش ۱.۴ میلیون دلار
از قلعه آروندل که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت پس از تعطیلی طولانی بازگشایی شده بود، در تاریخ ۲ خرداد سرقت شد. ارزش اقلام مسروقه ۱.۴ میلیون دلار است که در میان آن‌ها مهره‌های تسبیح طلای ماری یکم، ملکه‌ی اسکاتلند، نیز به سرقت رفته است. این تسبیح طلا زمان اعدام این ملکه در سال ۱۸۸۷ به همراه او بود. از دیگر اشیای به‌سرقت‌رفته جام‌های تاجگذاری است که ماری یکم به وزیر تشریفات وقت اهدا کرده بود. 

نخستین حراج NFT آثار وارهول در خانه‌ی حراج کریستیز
بنیاد وارهول با همراهی خانه‌ی حراج کریستیز NFT آثاری که وارهول با کامپیوتر شخصی خود خلق کرد را به حراج خواهد گذاشت. در سال ۲۰۱۱ کوری آرکانجل این تصاویر دیجیتالی را که وارهول در میانه‌ی دهه‌ی ۱۹۸۰ با استفاده از نرم‌افزار ProPoint طراحی کرد، یافت. آرکانجل به همراه تیمی از متخصصان کامپیوتر دانشگاه Carnegie Mellon در پیتزبورگ و استودیوی Frank-Ratchye برای تحقیقات خلاق موفق شدند تا آثاری که بر فلاپی ذخیره شده بودند را بازیابند. از میان تمامی آثار پنج تصویر به صورت NFT در خانه‌ی حراج کریستیز به حراج گذاشته خواهند شد. 

واکنش موزه‌ی Zabludowicz به اتهام حمایت از اسرائیل پس از سال‌ها
این موزه نخستین بار در سال ۲۰۰۹ طی گزارشی که توسط گاردین منتشر شده بود به حمایت مالی از مرکز بریتانیایی مطالعات و روابط اسرائیل متهم شد. آنیتا و پوجو زابلدوویچ طی سال‌های اخیر هرگز به این اتهامات و اعتراضات واکنش نشان ندادند اما اخیراً پس از انتشار نامه‌ای که با هدف بایکوت این موزه منتشر و توسط صدها نفر امضا شد بیانیه‌ای در اعلام حمایت از آتش‌بس منتشر و خود را حامی پایان منازعات میان فلسطین و اسرائیل معرفی کردند.

اثر NFT از خالد جرار، هنرمند فلسطینی، با هدف آگاهی جهانیان از اشغال ۷۳‌ساله‌ی فلسطین
طی هفته‌های اخیر درگیری شدیدی میان اسرائیل و حماس به مدت ۱۱ روز درگرفت و سرانجام صبح روز جمعه ۳۱ اردیبهشت آتش‌بس اجرا شد. در این مدت خالد جرار، هنرمند فلسطینی، پروژه‌ای را که از ماه‌ها پیش آغاز کرده بود، معرفی کرد. جرار NFT تازه‌ای با عنوان «اگر من خانه‌ی شما را ندزدم، شخصی دیگر خواهد دزدید» در تاریخ ۲۳ اردیبهشت بر پلتفرم Our Zora منتشر کرد. این اثر که بخشی از پروژه‌ی «دولت فلسطین» است، پروژه‌ی بلاک‌چین تازه‌ای است که مصادره‌ی اراضی فلسطین را روشن می‌کند. این اثر دیجیتال تصویری متحرک از روستایی در کرانه‌ باختری است که خانه‌های اسرائیلی بر تصویر حرکت می‌کنند و زمین را اشغال می‌کنند. 

فرمول E = mc2 به ارزش ۱.۲ میلیون دلار در حراج RR
نامه‌ای از آلبرت اینشتین که فرمول E = mc2 در آن نوشته شده بود به ارزش ۱.۲ میلیون دلار در حراج RR به فروش رفت. این نامه که در تاریخ ۲۶ اکتبر ۱۹۴۶ خطاب به لودویک سیلبرستاین، فیزیکدان، نوشته شد یکی از چهار نمونه‌ از این فرمول به قلم اینشتین است و تنها نمونه در مجموعه‌ای خصوصی است. 

نوید امیدواری با نمایش اثری از دیوید هاکنی در شهرها
اثری از دیوید هاکنی با عنوان «به خاطر داشته باشید که شما نمی‌توانید زمانی طولانی به خورشید و یا مرگ نگاه کنید» از ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد در شهرهای لندن، نیویورک، لس آنجلس، توکیو و سئول با توقف تبلیغات متداول بر نمایشگرهای عظیم به نمایش درآمدند. این اثر تصویری متحرک از طلوع خورشید است که همزمان با پایان قرنطینه نمادی از امید و همیاری است. 

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد