آغاز به کار موزه هنرهای معاصر تهران پس از دو ماه تعطیلی

آغاز به کار موزه هنرهای معاصر تهران پس از دو ماه تعطیلی

پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

پس از تعطیلی دوماهه‌ی موزه‌ هنرهای معاصر تهران به دلیل پاندمی کرونا موزه فعالیت خود را با برگزاری دو نمایش آغاز خواهد کرد. دو نمایشگاه «نهان بر عیان» و «پرسونا» به‌ترتیب در تاریخ ۱۹ خرداد و ۲۵ خرداد افتتاح خواهند شد.

نشست خبری این دو نمایش روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد با حضور هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی، احسان آقایی، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، شهریار حاتمی، کیوریتور «نهان بر عیان» و امیر راد، کیوریتور «پرسونا» برگزار شد. این نشست ابتدا با اظهارات هادی مظفری پیرامون مرمت و نوسازی بنای موزه، اتمام فرآیند نورپردازی باغ مجسمه و متعاقب آن بازگشایی باغ مجسمه طی ماه آینده آغاز شد. تا پایان سال ۱۴۰۰ هفت نمایشگاه برگزار و شش جلد کتاب موزه در ماه مرداد رونمایی خواهند شد. همچنین فعالیت کانون‌های موزه و سینماتک در تابستان امسال از سر گرفته خواهد شد. احسان آقایی با اشاره به اینکه زین پس موزه میزبان همزمان دو نمایش خواهد بود، بیان داشت یکی از نمایش‌ها پژوهشی و دیگری مروری بر گنجینه خواهد بود.

نمایشگاه «نهان بر عیان» حاصل ۴ سال پژوهش بر پیوند علم و هنر در سده‌های ۸ تا ۱۱ و با تمرکز ویژه بر نگارگری است. شهریار حاتمی در توضیح این نمایشگاه گفت: «این نمایشگاه به صورت تخصصی بر روی هندسه تصویر کار می‌کند و هدف از این پژوهش آن بود که بدانیم هندسه‌دانان ایرانی چه کسانی بودند و نگارگران در آن زمان از چه علمی در کارهای خود استفاده می‌کردند. نتیجه‌ی این پژوهش نشان می‌دهد دستور زبان مشترکی در همه‌‌ی هنرهای ایران از نگارگری، قالیبافی، معماری و... وجود دارد که همگی ریشه در هندسه دارند». 

امیر راد در توضیح نمایشگاه «پرسونا» بیان داشت: «برای نمایش بخشی از گنجینه موزه تصمیم گرفتیم مجموعه‌ای از آثار اندی وارهول را بررسی کنیم. این نخستین بار است که همه کارهای وارهول که در موزه هنرهای معاصر موجود هستند در کنار هم و مستقل از سایر آثار گنجینه به نمایش درمی‌آیند. به عنوان کیوریتور پیشنهاد من این بود که وقتی قرار است آثار وارهول به تنهایی به نمایش درآید بهتر است خوانش دیگری از این مجموعه آثار برای مخاطبان ایجاد کنیم». راد در توضیحی کوتاه از نام نمایشگاه به ایده‌ی نمایشگاه اشاره داشت و آثار این هنرمند را تکثیر پرسوناهای مختلف وارهول خواند.

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد