تلاش بنکسی برای حفاظت آثارش از بهره‌برداری‌های تجاری

تلاش بنکسی برای حفاظت آثارش از بهره‌برداری‌های تجاری

چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۰

بنکسی در همکاری با شرکت حقوقی Perth روندی قانونی جهت کسب حق مالکیت بر آثار و ثبت قانونی آن‌ها به‌عنوان نشان تجاری را آغاز کرد. هدف او از این اقدام جلوگیری از کپی‌برداری و استفاده‌ی تجاری است. 
نشان تجاری مربوط به استفاده از تصاویر در طیف وسیعی از کالاها مانند پوستر، چتر، لباس، کیف دستی و بسیاری دیگر از کالاهاست. بااین‌حال این فرآیند قانونی و ثبت اثر به‌عنوان نشان تجاری امنیت مورد انتظار هنرمند را تضمین نمی‌کند، به طور مثال هفته‌ی گذشته دادگاهی در اتحادیه‌ی اروپا چهار علامت تجاری بنکسی را در یک قضاوت بسیار عیب‌جویانه لغو کرد. 
تیم گلدر، متخصص مالکیت معنوی، بیان داشت: «اگر بنکسی مایل است که ناشناس بماند، نمی‌تواند از قانون حق طبع و نشر برای بازداشتن مردم به انتفاع تجاری از آثار او استفاده کند». به عقیده‌ی این وکیل تلاش برای حصول مالکیت یک اثر هنری به عنوان نشان تجاری ناممکن است زیرا «اگر از آثار هنری شخصی استفاده کنید و آن را بر کارت تبریک حک کنید، از آن به‌عنوان علامت تجاری استفاده نمی‌کنید». 

منبع خبر The Sydney Morning Herald

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد