لندن، میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه سلف‌پرتره‌های ون گوگ در زمستان ۱۴۰۰

لندن، میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه سلف‌پرتره‌های ون گوگ در زمستان ۱۴۰۰

سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰

گالری Courtauld لندن میزبان نمایشگاه بزرگ سلف‌پرتره‌های ونسان ون گوگ خواهد بود. سلف‌پرتره‌های این نمایش که تعداد آنها در حدود ۱۵ عدد است، فعالیت کوتاه‌مدت این هنرمند از ۱۸۶۶ تا ۱۸۸۹ را دربرمی‌گیرند. اگرچه این نخستین نمایش سلف‌پرتره‌های ون گوگ نیست اما کامل‌ترین آن‌ها خواهد بود. 
کارن سرس، کیوریتور نمایشگاه، بیان داشت: «تمرکز این نمایشگاه بر تحولات سبک ون گوگ خواهد بود و تکنیک نقاشی‌ها بررسی نخواهند شد». با وجود آنکه آفرینش این آثار در زمانی کمتر از پنج سال بود اما هریک در زمانی و با هدفی متمایز از دیگر آثار کشیده شدند. ایده‌ی برگزاری این نمایشگاه - با الهام از اثر «خودنگاره‌‌ با گوش باندپیچی‌شده» حدود ده سال پیش به وجود آمد. اما دشواری گردآوری آثار ون گوگ از اقصی نقاط جهان و نیز تعطیلی چهارساله‌ی این گالری به‌دلیل بازسازی، برگزاری آن را به زمان حاضر رسانده است.
سرانجام، این تابلوها از موزه‌ی ون گوگ در آمستردام، گالری ملی هنر‌‌ واشنگتن دی‌سی، مؤسسه‌ی هنر شیکاگو، انستیتوی هنر دیترویت و موزه‌ی ملی هلند جمع‌آوری شدند  و در زمستان  ۱۴۰۰ در کنار هم دیده خواهند‌ شد. 

منبع خبر The Art Newspaper

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد