فروش نقاشی دستکاری‌شده‌ توسط بنکسی

فروش نقاشی دستکاری‌شده‌ توسط بنکسی

یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰

در حالی که در هفته‌ی گذشته منطقه‌ی Puget Sound  با گرمای شدیدی ناشی از تغییرات اقلیمی  مواجه بود، یکی از جسورانه‌ترین رخداد‌های دنیای هنر تکرار شد. یک اثر دستکاری‌شده توسط بنکسی، هنرمند گمنام بریتانیایی که طنین‌انداز تغییرات اقلیمی غرب منطقه بود در حراج کریستیز لندن به قیمت  ۶.۳۴۲.۱۸۰ دلار به فروش رسید.
بنکسی، هنرمند پرکار خیابانی است که مدت‌هاست علی‌رغم افزایش شهرت و فروش چند میلیون دلاری آثارش  گمنامی خود را حفظ کرده است. سخنگوی کریستیز گفت: «در سال ۲۰۰۹ بنکسی، تابلو کوه راینر اثر هنرمند قرن ۱۹ آلبرت بیراستادت نقاش آلمانی آمریکایی را ربود و با اضافه‌کردن یک ستاره بالای کوه و عبارت «مشروط به دسترسی فقط برای مدت محدود» در گوشه‌ی پایین سمت راست تابلو، آن را دست‌کاری کرد. این اثر هنری که اکنون «مشروط به در دسترس‌بودن» نامیده می‌شود مناسب‌ترین تداعی‌ برای یادآوری کسانی است که در غرب با تغییرات آب و هوایی  دست‌و‌پنجه نرم می کنند. این اقدام از طرف هنرمندی که کارهایش همه نوع مسائل اجتماعی را پوشش داده است تعجب‌آور نیست اما آنچه این قطعه را از سایر آثار هنری خیابانی بنکسی متمایز می‌کند، اشاره‌ی او به سنت‌های هنری گذشته است و برخلاف افعال پیشینش که باعث تغییر محیط می‌شد، به طبیعت احترام می گذارد.

منبع خبر The Seattle Times

در حال بارگذاری تصاویر loading

مطالب مرتبط

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد