هادی صالحی

Hadi Salehi

ویرایش اطلاعات

هادی صالحی

متولد شهسوار، ایران

بیوگرافی

هادی صالحی در شهر شهسوار در شمال ایران و نزدیک دریای خزر به دنیا آمد. او عکس گرفتن را از همان ابتدای نوجوانی‌اش و با استفاده از یک لوبیتِل روسی آغاز کرد؛ دوربینی که هنوز هم آن را دارد. او در سال ۱۹۷۸از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد و سپس بورسیه‌ای برای تحصیل در رشته‌یِ فیلم در ایالات متحده دریافت کرد. هادی پس از ورودِ به لس‌آنجلس، شرایطِ اجتماعیِ را برای مهاجران ایرانی به هیچ عنوان پذیرا نیافت و از این‌رو، ناچار شد که هم‌زمان با دنبال کردنِ هنرش، به شغل‌های عجیب‌وغریبی روی بیاورد. او در همان زمان موسیقی گروه «کلَش» و صحنه‌یِ روبه‌شدِ پانکِ لس‌آنجلسی را کشف کرد و از آن الهام گرفت. هادی دوربین خود را برداشت و شروع به مستندسازی از این نمایش‌ها، گرافیتی‌ها، و تظاهرات‌هایِ شیکاگویی‌ها برای حقوق‌شان کرد. این قضیه در نهایت باعث شد که هادی توجهات را به خود جلب کند و در نتیجه، مرکز هنزِ طراحیِ در پاسادینا، او را به استخدام خود درآورد.
هادی دوست داشت تا روند توسعه را تجربه کند و به این شناخته می‌شد که دوربین‌ها را از هم باز می‌کند تا عکس را دست‌کاری کند یا لایه‌یِ حساس را از هم جدا می‌کند تا عکس را واسازی و بازسازی کند. او متوجه شد که می‌خواهد که حدومرزهایِ روی‌کردِ متعارفِ عکاسی را از میان بردارد. این نگرش منحصربه‌فرد منجر به پذیرشِ او از سوی گروه دیگری از خارجی‌ها شد: موج‌سوارها. آن‌ها این مسئله را دریافتند و او با آغوشی باز پذیرفتند. هادی دهه‌یِ بعدی را به سیر و سفر، و فیلم‌برداریِ انحصاری از برخی از شاخص‌ترین موج‌سوارانِ آن دوران گذرانْد و با بسیاری از برندهایِ افسانه‌ای سبک زندگیِ موج‌سواری به همکاری پرداخت. صالحی به میانجیِ این اعتباری که به دست آورده‌ بود، حالا می‌توانست که بر هنر خود متمرکز شود. او به سرتاسر جهان مسافرت کرد و تصاویرِ شگفت‌انگیز را از مردم و زندگیِ روزانه‌یشان گرفت. در نهایت، این هنرمند اولین عکس از عکس‌های متعددی را گرفت که الهام‌بخشِ سفر او به میهن‌اش یعنی ایران شد تا ریشه‌های خود را مستند کند. آثار هادی متنوع‌اند اما عنصری مشترک را در خود دارند که آن‌ها را مشخصاً متعلق به او می‌کند. پرتره‌های او هم قدرتمندند و هم لطیف، و کیفیتی فراموش‌نشدنی را برجای می‌گذارند که در روح و روان باقی می‌مانَد. او قصد دارد تا آگاهیِ جمعی‌ای بیافریند و از طریقِ تصاویرش، پیام‌رسانی فرهنگی باشد. فعالیت او همینک بیش از ۴۰ سال را دربرمی‌گیرد که [در این مدت]، از نزدیک از نوآورانی فرهنگی مثل کِیت هرینگ، راب ماچادو، کِلی اسلِیتِر، مارتین پاتر، دِرِک هو، براک لیتِل، دِیو آلوین، کوئِسْت‌لاو، و دِد کِنِدیز عکاسی کرده است. پایگاه مشتری‌های او عبارت است از: آدیداس، بیلابونگ، گاچا!، سونی، تول، نایک، و مجله‌یِ لس‌آنجلس تایمز.

حراجی‌های شرکت‌کرده هادی صالحی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

آرت‌فرهای شرکت‌کرده هادی صالحی

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
نمایش بیشتر

آثار هادی صالحی

در حال بارگذاری تصاویر loading
Reconfigured 1, 2, 5, & 6
۲۰۲۰ | Reconfigured 1, 2, 5, & 6
60.9×50.8 سانتی‌متر
Reconfigured 16, Unique
۱۳۹۹ | Reconfigured 16, Unique
50.8×60 سانتی‌متر
Reconfigured 15, Unique
۱۳۹۹ | Reconfigured 15, Unique
50.8×60 سانتی‌متر
شیوا لوکا
۱۳۹۸ | شیوا لوکا
101.6×96.5 سانتی‌متر
loading
نمایش بیشتر

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد