متولد ۱۳۴۵ در میاندوآب
فوق لیسانس پژوهش هنر ،مدرس دانشگاه ،کارشناس نسخه های خطی کاخ گلستان،برگزاری ۱۷ نمایشگاه انفرادی و شرکت در بیش از پنجاه نمایشگاه گروهی .آثار وی از حراج بونمز لندن تا همایشهای جهانی در خوشنویسی شرکت داده شده است.
از آثار نخستین نمایشگاه بهرام حنفی ( کحل بصر) تمایل او به گرایشهای نوین خوشنویسی پیداست .شکسته نویسی بی پروا با حرکتهای سریع قلم در قالب آزاد و رهای سیاه مشق تا مجموعه ی « بشنو از نی» ( ۱۳۸۴) ادامه مییابد.دوره ی پرکاری که ویژگیهای شخصی در قلم او در آن شکل گرفته است .تاکید بر حرکتهای تمام قلم و اصل « قوت» بجای « ضعف» فشرده نویسی برای رسیدن به ترکیبهای محکم و پویا و بداهه نویسی. در « آذرنویسه ها » (۱۳۸۸)با خلق فضایی در نهایت خود انگیختگی و پر تحرکی او سرکشی و نو جویی اش را برای خروج از محدوده سنت خوشنویسی کاملا آشکار میکند هرچند هنوز حرکتهای واضحی از خط ثلث در آنها دیده میشود.مجموعه ی « چله نشینی» (۱۳۸۹) حنفی شاعرانه ترین و نقاشانه ترین آثار اورا شکل میدهد که در آن بنوعی او در ریاضت چهل روزه خود و تکنیک شخصی اش را مییابد .مجموعه ی اسماء(۱۳۸۹) ،« مشق لیلی» ( ۱۳۹۰) و « خیام» (۱۳۹۱) در حقیقت گسترش همان تجربه در اندازه و فرمهای مختلف اوست.
به نظر میرسد نقطه کانونی این دوره از آثار بهرام همنشینی منحنی ها و انعطافهای خط شکسته با حرکتهای تهاجمی و گره ها و درگیریهای خط ثلث است که دریک فضای پر کشمکش شکل میگیرند.آنچه از حیث بصری این سطوح پر انرژی و پر تزاحم را جذاب میکند و هم بیننده عادی و هم اهل فن را بخاطر سطح تخت رنگها و ظاهر چاپ گونه اش به اشتباه میاندازد راز تکنیک اجرایی اوست که حرکتهای سریع و کاملا بداهه اش را با قطعات نامعمول فلزی روی سطح پوشیده از رنگ با قدرت فیزیکی مینگارد .