آغاز فعالیتهای جدی سینا قدکساز در عرصه هنر در موازات با تحصیلات آکادمیک، نه به عنوان یک هنرمند بلکه به عنوان یک ethnographer (قوم نگار) هنر معاصر بود که به واسطه پروژهایی مشخص در حیطه انسان شناسی و باستان شناسی هنر معاصر شکل گرفت. در همین راستا هم فعالیت هنری او هرگز به دور مبانی نظری انسان شناسی هنر از جمله فرهنگ مادی، فرهنگ بصری، زیست شناسی و... نیست. او در هر مرحله از ساختن نقاشیهایش به دنبال ادراک ظرفیتهای نقاشی به عنوان یک چیز با مادیت مشخص هست و این شیوه باعث میشود تا نقاشی هایش را با اسلوب و سبکهای گوناگون بسازد و محدود به موضوع یا تکنیک خاصی نباشد. آزادی در اسلوب به وی اجازه بهره بردن از سایر مدیوم ها از جمله انیمیشن را در کنار نقاشی میدهد. گرچه موضوع نقاشی در گمان قدک ساز درجه ثانی اهمیت را داراست لیکن نقد طنزآلود زیبایی شناسی و انسان مرکزگرایی مضامینی هستند که در سالیان اخیر تمرکز بیشتری بر آنها دارد . در نهایت رکن اصلی نقاشی برای او همانا پروسه ساختن به مثابه یک فعالیت زیست شناختی است که با قرارگیری بدن وی در یک شبکه روابط مادی با سایر مواد شکل خواهد گرفت.