;

پترنیتکچر 3

گردآوری: غزل رفالیان بیتا شکاری

نمایشگاه انفرادی

جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ تا جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

هنرمند مرتبط یافت نشد.

بیانیه

کاربرد پترن در محیط های انسان ساخت ایران معاصر

پترن انعکاسی از فرآیند مشاهده ما از جهان روابط هستی‌ است. گاه در شکل آبجکتیو خود عناصر و موتیف های جهان طبیعت را  می نمایاند و گاه در شکل انتزاعی اش، الگوهای فرهنگی، اجتماعی و فردی را سامان می‌دهد و به این ترتیب تصویر ادراک پذیر و قابل بسطی از  پیچیدگی‌های این جهان را ارائه می‌کند.

به نظر می‌رسد که پترن به دلیل ایجاد پیوندی پویا میان خلاقیت طراحانه و مخاطب اثر، موضوعی قابل توجه در عرصه طراحی است که در تلاطم تاریخ همچنان کاربرد خود را از دست نداده و توانسته ابزاری قدرتمند در دست طراحان باشد تا پاسخی هنرمندانه را به مسئله فضای زیست انسانی، زیبایی شناسی این فضا و تبدیل آن به معماری فراهم کند.

الگوهای معاصری که امروز می‌شناسیم با نمونه های تاریخی خود متفاوتند. در این الگوها، با شکستن قانون تکرار مطلق، خصلت گسترش و تفرق با خصلت تکرار همراه شده است و گونه‌های نوینی از الگوها را شکل داده‌اند. این الگوها انعطاف پذیرتر بوده و با انطباق‌پذیری بالا، نقش فعال‌تری در ساختار اثر و متعاقبا در محیط ایفا می‌کنند. این الگوهای نو و گاهی ناآشنا فرصتی هستند برای پاسخ‌ها و پیام‌های تازه برای مخاطبان فضاهای انسان ساخت.

در سومین‌ رویداد پترنیتکچر در جست‌و‌جوی پیام‌های الگوهای معاصر بودیم که در بستر هنر و معماری بیان شده و محیط‌های انسان‌ساخت را به فضای بهتری برای زیست و زندگی تبدیل می‌کنند. چگونه الگوها می‌توانند بازتاب دغدغه‌های طراحان باشند و به یاری ارتباط مخاطب با اثر و زمینه آیند؟

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد