;

شرم

نمایشگاه انفرادی نقاشی،

جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ تا جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

شاکری در مجموعه‌ی جدیدش به آرشیوی کمابیش همگانی از تصاویر ایران بعد از انقلاب باز می‌گردد. از تمبر و اسکناس گرفته تا دیوارهای شهر و کتاب‌های درسی، این بایگانی تصویری بخشی از حافظه‌ی تصویری جامعه‌ی ایرانی راشکل داده است. هنرمند در این بازگشت ، که بیش از بازنمایی به رویارویی عاطفی با دریافتنش از عکس‌های بایگانی پرداختهُ حس غالبش-شرم- را می‌کاود. این شرمی‌ست آلوده به خشم و از آرمان‌های شکست خورده‌‌ی فردی و گروهی سر برآورده است. شاکری این خشم را بیشتر متمایل به عصیان علیه «خود» می‌بیند.
در «شرم» شاکری در دو رویکرد به ساخت تصویر در دو دسته سطح مرتبط و در عین حال متفاوت پرداخته است. اول طراحی‌های او با قلم مرکب است که در آن‌ها از اثر مستقیم، سریع و سرراست ابزارش در خلق تصویر استفاده می‌کند. در دسته دوم نقاشی‌هایی از مواد مختلف روی فیبر که از لایه‌های پر تعداد رنگی و در فرایندی به مراتب طولانی‌تر از طراحی‌ها خلق شده‌اند. طراحی‌ها در نظر او بنا به بی واسطگی ازار به بیان مقصود اصلی هنرمند نزیک‌تر است، در حالی که  طولانی بودن و پیچیدگی‌های نقاشی‌های روی فیبر مجال انتخاب و دخل و تغییر بیشتری در تصاویر به او داده‌اند.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد