;

روح

نمایشگاه انفرادی

يكشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ تا شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰

هنرمندان نمایشگاه

بیانیه

«روح» نمایشی انفرادی از آثار جدید عکسهای آنالوگ هنرمند ساکن لس‌آنجلس، هادی صالحی، در گالری ادوک‌أرتسی وست هالیوود پلتفرم هنر معاصر ایرانیانِ مقیم لس‌آنجلس، از تاریخ ۱۶ آبان تا ۲۰ آذر ارائه می‌شود.

«روح» مجموعه‌ای از آثار جدید هادی صالحی که برخی ازآن‌ها در دوران همه‌گیری کامل شده‌اند را به نمایش می‌گذارد، مجموعه‌ای که مفاهیم تقدس و تجربه زندگی فانی را به چالش می‌کشد، صالحی با متعادل ساختن مفاهیم شرافت و رذالت در آثارش سعی می‌کند بینشی از ویژگی‌های‌ سرشت پلید و در مقابل آن سرشت مقدس ذاتی انسان را ایجاد کند. نمایش «روح» صالحی در پی ایجاد نوعی صداقت در بیننده، از دیدارکنندگان دعوت می‌کند تا به درون خود بنگرند تا خود سرشت حقیقی‌ خود را کشف کنند.

آثار صالحی تلنگری است به سطح عمیق‌تری از آگاهی، تصویرسازی‌های شاعرانه و استفاده از فرایندهای شیمیایی و مکانیکی منحصر به فرد از ویژگی‌هایی است که ترکیب موزون آثار او را شکل می‌دهد، این نمایش با کاوش در پرتره‌های آسمانی هادی صالحی می‌کوشد پیوند معنوی‌ای که هنرمند آن را به عنوان نقطه اتصال همه زندگی‌ها می‌داند، به روشنی بیان کند. کم‌رنگ شدن عنصر جسم در آثار صالحی سعی دارد هر یک از سوژه‌ها را با جوهره‌ی بیان‌گری ارائه دهد، آثار او بیننده را دعوت می‌کند به کشف، ارج نهادن و گرامی داشتن حضور این بُعد معنوی بپردازد.

نخستین نمایش انفرادی صالحی در سال ۲۰۱۹ در ادوکارتسی با عنوان «لایه‌ها: هنرِ عکاسی هادی صالحی» و همراه با اکران مستندِ بیتا شفیع‌پور، برگزار شد، این نمایش مروری جزئی بر آثار هنرمند به شمار می‌آمد و آثار متنوعی از هر مرحله دوران حرفه‌ای صالحی را به‌نمایش می‌گذاشت، «لایه‌ها» گذشته را واکاوی و ستایش می‌کرد، در حالی که «روح» بر حال و آینده تاکید می‌کند.

هادی صالحی (۱۳۳۰، شهسوار، ایران) بیش از چهار دهه به فعالیت حرفه‌ای تصویرسازی مشغول است، او کار خود را با ثبت داستان‌های مردم‌ زادگاهش، شهسوار در شمال ایران و مستندنگاری زندگی خانواده و چشم‌اندازهای روستایی سرسبز در کنار دریای خزر آغاز کرد. آثار او حقایق خاموشی را آشکار می‌کنند که طی فرایندی فشرده آگاهی جمعی را برمی‌انگیزد. عکس‌های آنالوگ او توصیف پرتره‌هایی قوی و لطیفی است که ویژگی فراموش نشدنی‌ای در ذهن به‌جا می‌گذارد. صالحی در خلق آثارش لایه‌های عکس را بهم‌ می‌ریزد، نگاتیوها و چاپ‌ها در فرایند خلق دست‌کاری می‌شوند و عکاسی را فرای مستندنگاری به حیطه کاوش و اکتشاف می‌برد، استفاده از سرعت شاتر کم در هنگام ثبت عکس به علاوه بر این که با سوژه ارتباط دارد، به گذر زمان نیز مربوط می‌شود.

 


آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
loading

مجله

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

در حال بارگذاری تصاویر loading
نمایشگاه جاری نزدیک یافت نشد.
جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد