;

مینی مالیسم و کانسپچوال آرت

گردآوری: بهرنگ صمدزادگان

نمایشگاه گروهی

چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ تا يكشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

هنرمندان نمایشگاه

هنرمند مرتبط یافت نشد.

بیانیه

نمایشگاه مینی‌مالیسم(کمینه‌گرایی) و کانسپچوال‌آرت (هنرمفهومی) با ارائه بیش از ۱۲۰ اثر از ۳۴ هنرمند ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱خرداد‌ماه افتتاح می‌شود و از روز اول تیر تا ۲۷ شهریورماه، در معرض دید علاقمندان خواهد بود.
نمایشگاه مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت، با هدف نمایش بخشی از گنجینه ارزشمند موزه هنرهای معاصر تهران به ارائه آثاری می‌پردازد که متعلق به دوران آغاز تا اوج این دو جریان در دهه‌های میانی قرن بیستم هستند. همچنین آثاری از هنرمندانی از مکاتب دیگر که بر شکل گیری هنر کانسپچوال تاثیر داشته یا از آن تاثیر گرفته‌اند در این نمایشگاه حاضر هستند. هدف این نمایشگاه پیروی از تقسیم بندی‌های مرسوم نیست بلکه قصد دارد با بازخوانی دو مفهوم جریان‌ساز در میانه قرن بیستم به تحلیلی از محتوای فکری و تاثیرات و میراث این دو جریان دست یابد.
هنر مینی‌مال ملاحظات زیبایی شناسی و تکنیکی هنر مدرن در تولید نقاشی و مجسمه را کنار گذاشت و بجای آن به فرایند تولید اثر با روش‌های صنعتی، تقلیل دادن فرم و شکل زیباشناسانه اثر، و اهمیت بخشیدن به فضا و فرایند پرداخت. هنر کانسپچوال در آغاز بطور کلی اهمیت اثر هنری در قالب شیئ را به چالش کشید و ایده را اصل ارجح در تولید هنر شمرد. اولویت بخشیدن به ایده بجای زیبایی‌شناسی مدرنیستی هنرمندان کانسپچوال را به سمت استفاده از روش‌ها و موادی سوق داد که سابقه و دلالت زیبایی شناسانه نداشتند. هنر کانسپچوال ریشه در تفکرات دادا و مارسل دوشان دارد. به همان نسبت تاثیرات آن بر هنرمندان نئودادا و پاپ و سایر جریانات هنری بعد از آن قابل ملاحظه است.
در نمایشگاه مینی‌مالیسم و هنرمفهومی آثار هنرمندانی ازجمله، سل‌له‌ویت، جوزف کاسوت، جان بالدساری، اد راشا، یان دیبتس، دنیس اُپنهایم، برنار وُنه، شوساکو آراکاورا، مارسل دوشان، گیلبرت و جرج، دانلد جاد، رابرت اسمیتسون، میکله زازا، برند و هیلا بکر، گرفان الک، ژاکلین وینزور، تری اتکینسون و مایکل بالدوین، بورلی پپر، پیتر استرویکن، من ری، میشل آنجلو پیستولتو، رابرت موریس، مارسل بروتهرس، میشل استوارت، راجر ولش، دن فلاوین، کیت سونیر، اد راینهارد، اگنس مارتین، دیتر روث، کریستو و ژان کلود، فرانک استلا، گوردون ماتاکلارک، دنیل اسپوئری، به نمایش گذاشته می‌شود.

آثار

در حال بارگذاری تصاویر loading
اثر مرتبط یافت نشد.
loading

نمای چیدمان

در حال بارگذاری تصاویر loading
تصویر چیدمان مرتبط یافت نشد.
loading

ویدئو

در حال بارگذاری تصاویر loading
مطلب مرتبط یافت نشد.
loading

نمایشگاه‌های نزدیک

جهت استفاده از امکانات سایت ابتدا وارد شوید.
عضو گالری‌اینفو هستید؟ ورود به گالری اینفو
عضو گالری‌اینفو نیستید؟ ثبت نام در گالری اینفو
مشکلی به وجود آمده است
اثر از آرشیو شما حذف شد اثر به آرشیو شما اضافه شد هنرمند از آرشیو شما حذف شد هنرمند به آرشیو شما اضافه شد گالری از آرشیو شما حذف شد گالری به آرشیو شما اضافه شد نمایشگاه از آرشیو شما حذف شد نمایشگاه به آرشیو شما اضافه شد